رئیس فدراسیون دوچرخه سواری:

پیست BMX آزادی را مطابق با استاندار‌های جهانی می‌سازیم

قمری گفت: رشته BMX یکی از رشته‌های المپیکی می‌باشد و ما برای این که این رشته را احیا کنیم؛ در پایتخت نیاز به یک پیست BMX داشتیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: برای ما خیلی مهم است که در پایتخت برای تمرینات، پیستی با استاندارد‌های جهانی داشته باشیم. خدا را شکر بعد از ۵ سال پس از درخواست و ارتباطاتی که داشتیم، در نهایت با دستور شخص وزیر ورزش و جوانان و پیگیری‌های شهردار تهران و مساعدت مدیر عامل توسعه امکان ورزشی مجموعه آزادی، نهایتا زمینی در حدود ۴ هزار متر در مجموعه آزادی به این امر اختصاص یافت و با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ استارت احداث این پیست را برای بهره برداری آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: از نکات قوت این زمین، نزدیکی آن به پیست و کمپ تیم‌های ملی است؛ چرا که دیگر نیازی به هزینه‌های ساخت امکاناتی از جمله سرویس‌های بهداشتی نیست و همین امر باعث می‌شود تا هزینه کمتری را متقبل شویم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به پیگیری‌ها، چند روزی است احداث ساخت این پیست آغاز شده که الان در مرحله خاک برداری است. امیدواریم هر چه زودتر به مرحله اجرایی برسد.

قمری اظهار کرد: نکته جالب این که از ۲ سال پیش تا کنون، نفرات زیادی علاقمند این رشته شده اند و این حاکی از آن است که در آینده نزدیک و با احداث این پیست، علاقمندان بیشتری جذب این رشته مهیج خواهند شد و این رشته آینده روشنی خواهد داشت.

وی دریاره برآورد مالی ساخت پیست BMX گفت: با توجه به این که بیشتر ماشین آلات ساخت این پیست را با مساعدت شهرداری منطقه ۲۲ فراهم کرده ایم، قاعدتا هزینه زیادی نخواهد داشت؛ اما با برآوردی که داشتیم با مبلغی حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون می‌توانیم پیست را به مرحله بهره برداری برسانیم. ان شاءالله اگر بتوانیم با این شرایط جوی کار کنیم، برای ابتدای سال بعد لیگ را در همین پیست شروع خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در خاتمه تاکید کرد: جدا از احداث پیست BMX، ما در حال ساخت ساختمان جدید فدراسیون هم هستیم که بنا داریم تا دهه فجر هر ۲ را به بهره برداری برسانیم. از دیگر اقدامات صورت گرفته، آسفالت دور مجموعه آزادی به مساحت ۸ کیلومتر بود که با پیگیری ‌هایی که داشتیم به مرحله اجرا درآمد و آسفالت شد و قرار است مسیر دوچرخه سواران هم به مرحله اجرا درآید. امیدواریم با این اقدامات زیر بنایی و زیر ساختی که برای جامعه دوچرخه سواری انجام داده ایم، در آینده شاهد شکوفایی و رشد بیشتر این رشته پر طرفدار باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار