طرح انتخاب حسابرس برای حسابرسی از شهرداری تهران تصویب شد

بررسی طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و تابعه امروز با اکثریت آرا در جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه نهم آذر ماه) برگزار شد، در جریان بررسی طرح انتخاب حسابرس از سوی شورای شهر تهران گفت: این موضوع اهمیت زیادی دارد و سبب می‌شود کار‌ها به صورت فرآیندی انجام شوند و از اعمال سلیقه‌ ممانعت می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از اختیارات شورا حسابرسی پس از خرج است، گفت: این کار برای اطمینان از گردش صحیح امور مالی در شهرداری تهران و رعایت قوانین و مصوبات شورای شهر تهران انجام می‌شود که این امر در راستای انجام وظایف شورا است و صراحتا عنوان می‌کنم نظارت بر حسن جریان مالی از طریق انتخاب حسابرسان است.

وی با بیان اینکه حسابرسانی انتخاب می‌کنیم که این امور را ساماندهی کنند، تصریح کرد: از این رو نظام نامه نحوه اجرایی انتخاب حسابرسان شهرداری تهران و شرکت و سازمان‌های تابعه را با سه هدف تدوین کردیم.

فراهانی در خصوص سه هدف اصلی این طرح گفت: هدف اول فرآیندی کردن فعالیت‌ها، هدف دوم شفافیت مراحل انجام کار و هدف سوم بهبود نحوه رسیدگی به گزارش‌های حسابرسی است که این اقدامات نیز انجام شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب حسابرس یکی از اختیارات شورای شهر است، افزود: امیدوارم بتوانیم با این کار از ظرفیت حسابرسان برای بررسی حساب مالی بعد از خرج استفاده کنیم.

فراهانی ادامه داد: در بررسی ماده ۸۰ قانون شوراها، انتخاب حسابرس بر عهده شورا است و وزارت کشور تنها پیشنهادات خود را ارائه می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: از افتخارات شورای پنجم این است که توانست این مصوبه را در شورای عالی استان‌ها ارائه کند تا در این شورا عینا به تصویب برسد.

گفتنی است؛ طرح انتخاب حسابرس برای حسابرسی از شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و تابعه با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار