چگونه از کنتور و تاسیسات آب در برابر سرما و یخ زدگی محافظت کنیم؟

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما حفاظت از کنتور و تاسیسات آب برای جلوگیری از یخ زدگی و خسارات احتمالی توسط مشترکان ضروری است.

محمد معروفی مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ترکیدگی کنتور‌ها علاوه بر وارد کردن خسارت ناشی از تخریب ساختمان، منجر به هدر رفت حجم بسیار زیادی آب نیز می‌شود که جلوگیری از این امر به وسیله‎ روش‎های بسیار ساده قابل پیشگیری است.

معروفی تنها روش کارآمد به منظور جلوگیری از یخ زدگی کنتور را عایق ‎‎بندی مناسب آن عنوان کرد و افزود: برای این کار باید داخل حوضچه کنتور را از کف تا درب حوضچه با کیسه‎‎ نایلون در بسته محتوی خاک اره پر کرد و در انتها با قرار دادن یک نایلون بزرگ زیر درب حوضچه از ورود رطوبت به داخل حوضچه کنتور جلوگیری کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد ادامه داد: معمولاً ترکیدگی لوله ‎‎های آب، در هنگام شب که بیشترین برودت هوا وجود دارد و آب نیز در لوله‏‏ ها ساکن است، اتفاق می‌افتد.

او در رابطه با اقدامات انجام شده بعد از یخ زدگی کنتور، تصریح کرد: در صورت یخ زدگی کنتور‌های آب، شهروندان از به کار بردن شعله مستقیم یا ریختن آب جوش روی آن خودداری و فقط از حرارت غیرمستقیم مانند سشوار برای آب کردن یخ کنتور استفاده کنند.

معروفی از شهروندان خواست در زمان یخ زدگی انشعابات آب مراتب را سریعاً به مرکز ارتباطات مردمی۱۲۲ اعلام کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.