نوسان بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد نوسان بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پایان معاملات روز کاری لندن‏‏، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه با ۰.۶۷ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ۴۸ دلار و ۱۲ سنت رسید.

همچنین در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمیدیت‏) ‏برای تحویل ‏در همین ماه با ۰.۸۳ درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ۴۵ دلار و ۳۳ سنت رسید.

بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال و ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک، در این هفته به ترتیب به ۴۹ دلار و نه سنت و ۴۶ دلار و ۲۶ سنت نیز رسید که بالاترین قیمت از هشت ماه پیش تاکنون بوده است. بهای این دو شاخص نفت حدود ۲۵ درصد از اول ماه نوامبر تاکنون افزایش یافت.

اوژن واینبرگ، کارشناس بخش کارگزاری امور مالی و خدمات مشاوره سرمایه‌ای ‏‏کومرتسبانک آلمان‏، در ‏‏تحلیل ‏‏نوسانات معاملات امروز می‌گوید قیمت‌ها در این سطح باقی خواهد ماند، زیرا کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفتی امیدوارند که در نشست گروه نفتی اوپک پلاس متشکل از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و شرکای غیر عضو آن، برای نگه داشتن سطح کاهش تولید در همین سطح تصمیم گیری کنند.

گروه نفتی اوپک پلاس متشکل از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و شرکای غیر عضو آن، روز دوشنبه هفته پیش رو برای تصمیم گیری درباره توافقنامه محدود سازی تولید و صادرات نفت به منظور تثبیت قیمت نفت در بازار جهانی نشست مجازی (ویدئوکنفرانس) برگزار می‌کنند.

طبق توافقی که کشور‌های تولید کننده نفت گروه اوپک پلاس {OPEC+} با هم کرده اند میزان کاهش تولید آن‌ها از هفت میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در حال حاضر، باید از اول ژانویه سال ۲۰۲۱ به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار