تلاش مقامات اسکاتلند برای برگزاری دومین همه پرسی جدایی از انگلیس

وزیر اول اسکاتلند از تصمیم خود برای برگزاری دومین همه پرسی استقلال از انگلیس خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه تایمز انگلیس امروز جمعه از تصمیم وزیر اول اسکاتلند برای برگزاری دومین همه پرسی استقلال از انگلیس خبر داد.

بر اساس گزارش نشریه تایمز، «نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند در سخنانی گفت تصمیم دارد بزودی و در سال آتی میلادی (۲۰۲۱) دومین رفراندوم استقلال را برگزار کند.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند گفت انتظار دارد یک رأی گیری در بخش نخست پارلمان اسکاتلند که کار خود را سال آینده میلادی آغاز می‌کند (در خصوص برگزاری همه پرسی) انجام پذیرد.

وزیر اول اسکاتلند همچنین گفت: باید به اسکاتلند فرصتی دیر داد تا مشخص شود آیا می‌خواهد در پارلمان آتی مستقل شود.
این در حالی است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفته است با انتقال قدرت مورد نیاز برای برگزاری رفراندومی دیگر مخالفت خواهد کرد. پس از برگزاری برگزیت، اسکاتلند تلاش دارد تا از انگلیس جدا شده و خود را به اتحادیه اروپا ملحق کند.

سال گذشته نیز رسانه‌های خبری گزارش داده بودند یک روز پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، مخالفان دولت بوریس جانسون و جدایی‌طلبان اسکاتلندی در شهر ادینبرو با نواختن ملودی‌های محلی اسکاتلند، دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این حرکت اعتراضی معترضان پرچم اسکاتلند را که روی آن عبارت «آری به همه پرسی دوم» نوشته شده بود به اهتزاز درآوردند. آن‌ها همچنین با سردادن شعار‌هایی و نواختن ملودی‌های محلی اسکاتلند خواستار جدایی این منطقه از انگلیس شدند.

اولین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴میلادی (۲۷ شهریور ۱۳۹۳) برگزار شد که در جریان آن ۵۵ درصد از رأی‌دهندگان به ماندن در انگلیس و ۴۵ درصد به ترک انگلیس رأی دادند.

وزیر اول اسکاتلند و حامیان برگزاری همه‌پرسی مجدد در مورد حق تعیین سرنوشت اسکاتلند معتقدند که رأی انگلیسی‌ها به خروج از تحادیه اروپا، اوضاع را تغییر داده و این منطقه مایل است که در اتحادیه اروپا باقی بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۱۳:۰۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
ما باید به کشور اسکاتلند کمک کنیم تا بتوانند به آرزوهای قدیمی خود که استقلال است دست یابند
آخرین اخبار