بهبود ۹۵ درصد بیماران بستری کرونایی در شهرستان طبس

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس از بهبود ۹۵ درصد بیماران بستری کرونایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فروزانفر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس درجلسه ستاد مبارزه با کرونا گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون تست کرونای هزار و ۶۵۰ نفر در شهرستان طبس مثبت رسمی ثبت شده و آمار فوتی‌ ها نیز ۵ درصد بوده است.

او با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان طبس کاهش داشته است، افزود: ۹۵ درصد از مبتلایان بستری مبتلا به این ویروس منحوس نیز با بهبودی از بیمارستان مرخص شده ‌اند.

فروزانفر از همراهی مردم در طرح محدودیت‌ های فعلی قدردانی کرد و بیان کرد: اجرای طرح محدودیت ها تاکنون موفق بوده و باعث شده که سطح شیوع بیماری کرونا کاهش پیدا کند.


بیشتر بخوانید


فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس ادامه داد: محدودیت‌ هایی مصوب شده بر اساس نظر کارشناسان بهداشت و درمان فقط در جهت سلامت عمومی است و براساس رنگ ‌بندی ‌های مصوب ستاد کرونا و اختیارات اعطا شده به فرمانداران تعیین شده است.

همکاری خوب واحد های صنفی طبس

برقی رئیس اتاق اصناف طبس گفت: واحد ‌های صنفی شهرستان همه همکاری خوبی دارند، اما توقع دارند که نتیجه این محدودیت‌ ها در دو هفته مشخص شود.

او با بیان اینکه باید تاثیر این محدودیت ها مورد بررسی قرار گیرد، افزود: با توجه به اینکه در همین محدودیت ها چک ‌های اصناف برگشت می‌خورد بنا براین در صورت امکان برخی محدودیت‌ ها کاهش پیدا کند و  جریان حمایت‌ های دولتی از اصناف در رسانه ها شکل بگیرد.

۳۵ مورد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در سطح شهر طبس

سرهنگ علی پور فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طبس گفت: تعداد ۳۵ مورد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خودرو‌ ها در سطح شهر و در ساعات منع تردد داشته‌ایم و بیش از ۳۵۰ مورد بازدید از اصناف انجام شده است.

او از بسیجیان در همکاری نسبت به کنترل ورودی‌ ها قدردانی کرد و افزود: در روز ‌های اول طرح به تذکر لسانی بسنده کردیم و پیشگیری از ورود غیربومی‌ها را محکم اجرا کردیم.

سرهنگ علی پور ادامه داد:  اگر هم موردی بود، براساس مدارک مستند سکونت و اشتغال امکان ورود به شهر را داشت.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طبس تصریح کرد: بیش از ۵ هزار تردد در ورودی‌ های شهر طبس ثبت شده که تعداد ۳۵ دستگاه خودرو از ورودی ‌ها برگشت داده شده‌اند و اعمال جریمه هم به دلیل برگشت پلاک ‌های غیرمجاز را نداشته ایم.

اصناف از شرایط گله دارند

خلیلی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه طبس گفت: اعمال محدودیت در دستگاه‌ های اجرایی شهرستان رعایت شده، اما برای برخی بانک‌ها ابلاغ نشده است.

او افزود: می‌طلبد که حجم جمعیت در بانک ‌ها کاهش  و میزان توقف مردم در شعب کاهش پیدا کند.

خلیلی تصریح کرد: اصناف همکاری خوبی در اجرای طرح دارند، اما معتقدند که برخی از مردم در بعضی روستا‌ ها رعایت نمی‌ کنند و محافل عروسی و عزای روستاییان همچنان بر پا است که این باعث شیوع بیماری کرونا می ‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه طبس اظهار کرد: اگر پویشی تشکیل شود که وضعیت معیشتی اصناف را حمایت کند باعث اجرای بهتر محدودیت‌ ها خواهد شد.

تجهیز دوربین‌ های نظارتی

بهارستانی شهردار طبس افزود: بهسازی دوربین ‌های ترافیکی جهت کنترل بهتر شهر انجام شده و ادامه دارد و از طرفی پارسال مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز دوربین‌ های نظارتی هزینه کرده ‌ایم.

او افزود: در غسالخانه باغ رضوان همه اموات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی شستشو می‌ شوند تا برای بازماندگان مشکلی ایجاد نشود.

گل ‌محمدی رئیس دادگستری شهرستان طبس افزود: رسانه ‌ها تاثیر بسزایی در اقناع افکار عمومی و نهادینه کردن استفاده از فضای مجازی را دارند که این روزها باید جامعه را به سمت خرید و فروش و انجام امور و حتی دید و بازدید ها به صورت مجازی هدایت کرد.

او از همراهی مردمی با محدودیت ‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: اصناف اگر بتوانند به سمت استفاده از فضای مجازی برای فروش محصولات خود بروند؛ موثر خواهد بود و دولت هم اگر بستر فروش مجازی را فراهم کند، تضرر کسبه کاهش خواهد یافت.

او تاکید کرد: اصحاب رسانه به فرهنگ‌ سازی اجتماعی در جهت کاهش تردد ‌ها و پیاده‌ سازی محدودیت‌ ها کمک بیشتری داشته باشند.

بسیج در کنار کادر سلامت

سرهنگ خبازی فرمانده بسیج سپاه ناحیه طبس افزود: بسیجیان در صحنه حضور دارند و برای کاهش مشکلات اجتماعی و پیشگیری از شیوع کرونا در کنار کادر سلامت حضور دارند که قدردانی می ‌کنم.

فرمانده بسیج سپاه ناحیه طبس هم در این جلسه از اجرای مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه خبر داد و از اصناف برای رعایت دستور العمل‌ها قدردانی کرد.

قدر دان زحمات کادر سلامت هستیم

الاهی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری ویژه طبس از مردم به دلیل رعایت دستورالعمل‌ ها قدردانی کرد و افزود: هدف از برگزاری جلسه، بررسی نقاط ضعف و قوت طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ ها و اتخاذ تدبیر لازم جهت سهولت زندگی مردم و آرامش و امنیت و سلامت اجتماعی است.

او در این جلسه  در خصوص کادر سلامت، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بسیج، اصناف و سایر ارگان ‌های مرتبط در پیاده ‌سازی طرح محدودیت ‌های فعلی، گفت: کار امروز مدافعان سلامت کمتر از مدافعان حرم و وطن نیست و همه ما قدردان تلاش بی ‌وقفه پزشکان، پرستاران، کادر اداری و خدماتی بهداشت و درمان بویژه در شهرستان طبس هستیم.

تناقض محدودیت‌ ها رفع می شود

فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با اشاره به برخی گلایه های مردم از تناقض محدودیت ها، گفت: تداخل صنفی باعث شده که باز بودن برخی صنوف موجب انتقاد مردم شود که در این زمینه ورود جدی لازم است.

او ادامه داد: به طور مثال نباید تعمیر کاری که خودش لوازم خانگی یا موبایل هم می ‌فروشد، باز باشد و فقط تعمیرکاران، مجاز به کار در طرح محدودیت هستند.

فلاحی با اشاره به ممنوعیت تردد در ساعت ۸ شب تا ۴ صبح، افزود: در صورتی که محدودیت ‌های این هفته تاثیر مناسبی روی پیشگیری از شیوع کرونا نداشته باشد؛ در هفته آینده محدودیت‌ ها بیشتر خواهد شد.

او ادامه داد: کمیته ‌ای با حضور مسئولان بانک‌ ها و کارشناسان برای کنترل شلوغی بانک‌ ها نیز تشکیل می ‌شود.

خاطیان منتظر برخورد باشند

رحیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس با اشاره به تخلف برخی صنوف در طرح محدودیت‌ های فعلی گفت: گزارش ‌هایی از تخلف برخی اصناف واصل و تشکیل پرونده نیز شده که بزودی برخوردی جدی با آنها انجام خواهد شد.

او افزود: اینکه برخی آرایشگاه‌ های زنانه یا مردانه به طور تلفنی نوبت دهی می ‌کنند، تخلف است و چون در طرح محدودیت‌ه ای فعلی به قید تعطیلی تاکید شده است؛ در صورت مشاهده و گزارش مردمی به طور جدی برخورد خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: سیستم قضایی در موضوع تامین سلامت عمومی با هیچکس تعارفی ندارد و اگر تخلفی که موجب تهدید بهداشت عمومی باشد صورت گیرد فرد خاطی منتظر عواقب قانونی آن باشد.

بستر گفتگوی دو طرفه فراهم شود

ایجاد بستری مناسب برای گفتگوی دو طرفه با نخبگان و کارشناسان اجتماعی یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه ستاد کرونا بود.

در جلسه ستاد کرونای شهرستان طبس مطرح شد تا محلی برای شنیدن صدای مردم فراهم شود و مسئولان ضمن استماع درد‌های اجتماعی به آن پاسخ دهند.

همچنین در این جلسه مطرح شد که اگر روابط عمومی یا سخنگویی برای ستاد کرونا در شهرستان باشد می‌توان با ارتباطی دوطرفه به خواسته ‌ها و نیاز‌های بحق اجتماعی جامه عمل پوشاند.

یکی از اعضای شورای تامین شهرستان طبس بیان کرد: اقناع افکار عمومی یکی از مهمترین اصول هرکاری است و پل ارتباطی مردم و مسئولان باید فراهم شود تا جامعه بتواند برخی انتقادات صحیح و منطقی را بیان کند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.