کرونای هزار و یک رنگ/ از ماست که بر ماست با مضمون کرونایی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ژنتیک خانوادگی از عوامل موثر بر بروز علائم متفاوت در افراد مختلف هنگام ابتلا به کرونا است.

مرضیه توکل، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: عفونت ویروس کرونا در افراد مختلف به صورت علائم گوارشی، تنفسی، قلبی عروقی و گاهی اوقات با علائم خفیف و حتی گاهی بدون علائم اتفاق می‌افتد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در آسیب شناسی بیماری عفونی و ویروسی کووید- ۱۹ عوامل بسیار متعددی نقش دارد که از جمله آن پاسخ سیستم ایمنی ما به این ویروس است.

توکل افزود: عوامل ژنتیکی باعث رفتار‌های متفاوت کرونا در افراد مختلف شده است که دیده شده در بعضی از خانواده‌ها چندین نفر دچار عوامل بسیار شدید شده و فوت کرده‌اند و در برخی ‌ها با علائم خفیف ظاهر شده است.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی با بیان این که ویروس کرونا به دلیل این‌که جهش‌های متعددی در آن ایجاد شده، علائمش نیز تغییر کرده است، افزود: حتی در بعضی از افراد دیده شده که دچار واکنش شده‌اند که این واکنش‌ها مشخص نبوده است و مربوط به خود ویروس بوده یا در اثر یک بیماری زمینه‌ای مثل بیماری قلبی، مشکلات مضمن تنفسی ایجاد شده‌است.

توکل گفت: افراد اگر کمبود ویتامین یا پروتیین در بدن دارند با نظارت پزشک و مشورت پزشک اقدام به مصرف کنند.

او با بیان این‌که افراد با تغذیه مناسب که شامل انواع میوه‌ها و سبزیجات و انواع مواد غذایی برای پیشگیری از کووید ۱۹ تلاش کنند، افزود: این تغذیه‌ها می‌تواند سیستم ایمنی را قوی کند و مانع از استرس و اضطراب شود.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.