شمار مبتلایان کرونا سیستان و بلوچستان از مرز ۲۲ هزار و۶۰۰ نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۶۵۷ نفر در سیستان و بلوچستان با ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان خدمات درمانی دریافت که ۹۱۱ نفر آنان فوت کردند.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۲۲۸ مورد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان ثبت شد و چهار نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

او  با ابراز نگرانی از روند روبه افزایش این بیماری در سیستان و بلوچستان و افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: نگرانی ما از پیشی گرفتن موارد بیماری فراتر از ظرفیت پذیرش بیمارستانهاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تاکنون باوجود ارائه خدمات استاندارد در بیمارستان‌ها ۹۱۱ نفر از هم استانی‌های عزیز ما جان خود را از دست داده اند.

هاشمی تاکید کرد: ۸۰ درصد موارد ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان سابقه ابتلاء خانوادگی به این بیماری را داشته اند، این بدان معناست که شرکت در مراسم و دورهمی‌های خانوادگی شاخص‌ترین عامل ابتلاست.

او  با بیان اینکه در یک ماه گذشته تعداد مراجعان به مراکز درمانی و بیماران بستری در بیمارستان‌ها افزیش یافته است گفت: این افزایش ناگهانی از آبان ماه نتیجه دورهمی ها، برگزاری مراسم عروسی و عزا و همچنین عدم رعایت موارد بهداشتی بوده است.

هاشمی ادامه داد: به منظور شناسایی به موقع و جداسازی افراد مبتلا از افراد سالم برای کاهش چرخه ویروس در جامعه علاوه بر اقدامات انجام شده در مراکز غربالگری سرپایی و سامانه تلفنی و اینترنتی ۴۰۳۰ طرح غربالگی خانه و محله محور به اجرا در آمده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شناسایی سریع افراد مبتلا، پیگیری افراد در معرض تماس فرد مبتلا و کمک‌های حمایتی به خانواده‌های نیازمند با کمک داوطلبان سلامت و بسیج از اهداف طرح سردار شهید سلیمانی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار