مک مستر: بازگشت بایدن به برجام فاجعه است/ ایران به سلاح هسته‌ای نزدیک نشده است

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با طرح ادعا‌های مضحک و واهی، توافق هسته‌ای ایران را عامل فجایع انسانی در منطقه دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه نیوزمکس، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا ادعا‌های مربوط به نزدیک شدن ایران به ساخت سلاح هسته‌ای پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را قویا رد کرد.

ژنرال هربرت مک مستر مدعی شد: ایران در صورتی به سمت سلاح هسته‌ای می‌رود که شما به پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای اعتماد کنید.

وی مسئله راستی آزمایی را یکی از نواقض برجام برشمرد و گفت به نظر آنچه درباره این توافق جای نگرانی دارد، بحث راستی آزمایی آن است.

مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ همچنین احتمال بازگشت آمریکا به برجام را در دوره ریاست جمهوری جو بایدن را فاجعه توصیف کرد. این ژنرال آمریکایی در ادعایی کاملا بی اساس و با چشم پوشی از نقش انکار نشدنی کشورش در شکل گیری گروه تروریستی داعش و نیز به راه افتادن جنگ‌های خونبار در خاورمیانه گفت پیمانی که در سال ۲۰۱۶ منعقد شد به ایجاد یک فاجعه انسانی در مقیاس عظیم در خاورمیانه کمک کرد.

مک مستر در ادامه مدعاهایش افزود: به نظرم این یک انتقاد منصفانه از سیاست خارجی دولت اوباما است که بزرگترین دستاورد آن توانمندسازی ایران در سراسر خاورمیانه بود به گونه‌ای که برای امنیت منطقه مخرب بود. این توافق جنگ داخلی (در سوریه) را تداوم بخشید، به ظهور داعش کمک کرد و به ایران اجازه استقرار یک ارتش نیابتی در مرز اسرائیل را داد.

ادعا‌های مک مستر در حالی عنوان می‌شود که ردپای آمریکا در تمامی جنگ‌های منطقه خاورمیانه که جان میلیون‌ها انسان را گرفته، به وضوح دیده می‌شود. آمریکا به بهانه حفاظت از امنیت ملی خود ده‌ها پایگاه نظامی در سراسر خاورمیانه دارد و بانی شماره یک جنگ‌های منطقه‌ای شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار