قالیباف در صحن علنی خبر داد؛

کمیسیون برنامه و بودجه دوشنبه آینده بودجه ۱۴۰۰ را بررسی می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه دوشنبه هفته آتی، بودجه سال آینده را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز پارلمان در تذکر ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار کرد: بنده از کاری که در کمیسیون اصلاح ساختار انجام شد دفاع می‌کنم، اما بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی وظیفه نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به فرد دیگری نیست.

وی افزود: نمایندگان حق دارند تا نظرشان را درباره تمامی طرح‌ها و لوایح مطرح کنند بنابراین نباید رویه‌ای در مجلس باب شود که اعضای کمیسیون حق اظهار پیشنهاد یا اصلاح نداشته باشند.

نادران بیان کرد: ماه آینده شاهد تشکیل کمیسیون تلفیق با بیش از ۵۰ نفر عضو برای بررسی بودجه خواهیم بود و نمی‌توانیم در جلسه علنی نیز به آن‌ها اجازه طرح پیشنهاد یا اصلاح درباره قانون مصوب در کمیسیون تلفیق ندهیم.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: این روز‌ها صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که گویا قرار است دولت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش اوراق سلف نفتی برای بودجه سال آینده ارائه کند و این امر یعنی آینده فروشی و تحویل زمین سوخته به دولت بعدی لذا کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه حتماً باید پیش از ارائه لایحه بودجه پیرامون اجزا و اصول بودجه ۱۴۰۰ با هم جلسه داشته باشند.

وی ادامه داد: از هیئت رئیسه مجلس انتظار می‌رود تا پیگیر این موضوع باشند و کمِ کم جدول اولیه‌ای که در آن درآمدها، هزینه‌ها و منابع مصارف است مورد بررسی قرار گیرد تا چنان نشود که دولت به مجلس لایحه‌ای ارائه کند که آن را رد کنیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: کمیسیون برنامه و بودجه دوشنبه آینده جلسه‌ای درباره بررسی بودجه سال آینده برگزار می‌کند که بنده نیز در آن حضور خواهم داشت.

وی افزود: قرار است موضوعات مربوط به بودجه ۱۴۰۰ در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد البته مجلس به اهمیت کمیسیون برنامه پی برده و امیدوارم بتوانیم با همکاری دوستان و صاحب نظران بودجه سال آینده را با نگاه اصلاح ساختاری مصوب کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار