اجرای همسان‌سازی مستمری‌ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: با اجرای طرح همسان‌سازی مستمری‌ها به طور میانگین ۵۲ درصد به مستمری، مستمری‌بگیران روستایی و عشایری افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد میرجعفری، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: با اجرای طرح همسان‌سازی مستمری‌ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و نیز افزایش سالانه مستمری، مستری‌بگیران این صندوق، به طور میانگین ۵۲ درصد به مستمری، مستمری‌بگیران روستایی و عشایری افزوده شده است.

او افزود: در این طرح مابه التفاوت مستمری از ابتدای سال محاسبه و پرداخت شده است.

میرجعفری تصریح کرد: طبیعی است افرادی که در سنوات اخیر بازنشسته شده اند میزان افزایش کمتر است و در افرادی که در سنوات دورتر مستمری بگیر شده اند افزایش بیشتری را تجربه خواهند کرد.

میرجعفری افزود: در این شیوه عدالت افقی و عمودی رعایت شده است بجز موارد خاص که حکم دادگاه یا شرایط خاص بیش از موعد داشته اند هیچکس افزایش کمتر از ۱۵درصد را نداشته است.

میرجعفری گفت :همسان سازی شامل مستمری بگیرانی است که تا پایان سال ۹۸ حکم مستمری دریافت کرده اند.

او ادامه داد: در استان حدود ۷۹ هزارو ۷۱۰نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند که از این تعداد ۷ هزارو ۶۶۱نفر از مستمری ماهیانه بهرمند می‌شوند و تعداد ۶ هزار و۳۷۶ نفر مشمول طرح همسان سازی شده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار