افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی فارس/راه اندازی ۲۸۶ کارگاه کارآفرینی

همزمان با هفته بسیج آئین افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی توسط سپاه فجر استان فارس به محوریت شهرستان مرودشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس، به حضور بسیج در عرصه‌های مختلف در این چهل سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نیروی مؤمن انقلابی پای کار از ابتدای انقلاب در طرح‌های مختلف حضور چشم گیر و تعیین کننده در عرصه دفاع مقدس و حضور در عرصه‌های سازندگی در زمان جنگ تحمیلی داشتند.

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی افزود: بسیجیان بعد از دفاع مقدس، در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری از جمله اقدامات بسیج در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی در این دوران فعالیت بسیاری داشتند.

او با اشاره به افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی توسط سپاه فجر فارس، افزود: از این تعداد پروژه، ۹۵ مورد آن عمرانی و ۵۶ پروژه اشتغال زایی است که در ۳۰ نقطه استان فارس به ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال که توسط خود سپاه فجر در این پروژه‌ها هزینه شده ومبالغ زیادی نیز توسط خیران و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردم صورت گرفته است.

قزل سفلی به افتتاح ۹۵ پروژه‌های عمرانی محرومیت زدایی به مناسبت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: اجرای ۷ پروژه چمن مصنوعی با متراژ ۱۰۳۰۰ متر مربع با ارزش تقریبی ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، احداث ۹ پروژه‌های آب رسانی نظیر استخر ذخیره آب، لایروبی قنات، انتقال آب شرب به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال و احداث ۳ پل بین راهی، احداث ۲ مدرسه، احداث ۶۲ مسکن ویژه محرومین و نیازمندان، احداث ۶ پروژه محرومیت زدایی فرهنگی نظیر خانه عالم، و مسجد و کارگاه‌های اشغال زایی جمعاً به ارزش تقریبی ۵۱ میلیارد ریال بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح هفته بسیج سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس است.

مسئول بسیج سازندگی فارس در ادامه نیز به ۶۵ پروژه اشتغال زایی هفته بسیج اشاره و گفت: افتتاح پروژه‌های همچون کارگاه خیاطی، پرورش شتر مرغ، بسته بندی عسل، مربا و خرما، پرورش قارچ، تولید سرکه و میوه و پرورش بوقلمون و فرآورده‌های لبنی و صنعتی و تولید ماسک و صنایع چوب به ارزش ریالی ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۶۵۰ شغل مستقیم و بیش از ۸۰۰ شغل غیرمستقیم است.

قزل سفلی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۸۶ کارگاه با اشتغالزایی قریب به ۱۱۰۰ نفر کمک بسیج سازندگی استان فارس و دستگاه‌های اجرایی همکار نظیر کمیته امداد، بهزیستی و جهاد کشاورزی اجرا و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار