حذف آزمون وسع بیمه سلامت همگانی تا فروردین ۱۴۰۰

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: آزمون وسع برای ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی تا فروردین ماه ۱۴۰۰ حذف شده است.

اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به درگیری شدید مردم با ویروس کرونا در این ایام، گفت: سازمان بیمه سلامت تمهیداتی را اندیشیده است تا از ازدحام و رفت و آمد مردم برای تمدید دفترچه بیمه و دریافت بیمه نامه جلوگیری شود.

او افزود: تاریخ اعتبار دفاتر بیمه سلامت در کل صندوق‌های بیمه‌ای به جز صندوق ایرانیان تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است و ضرورتی برای مراجعه به دفاتر پیشخوان وجود ندارد.

اربابی تصریح کرد: افراد برای آگاهی از اعتبار دفترچه خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند و برای استعلام بیمه خود با درج کد ملی در سامانه بیمه سلامت از وضعیت بیمه نامه و اعتبار دفترچه شان آگاه شوند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدمات الکترونیک در مطب‌های بخش خصوصی و در بیمارستان‌های دولتی برقرار است، اظهار کرد: نیازی به ارائه دفترچه در مراکز درمانی نیست و افراد با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط موجود به جهت جلوگیری از انتظار مردم برای نتیجه آزمون وسع تا پایان سال دفترچه بیمه شدگان به صورت رایگان تمدید می‌شود و نیازی به آزمون وسع وجود ندارد.

اربابی بیان کرد: کسانی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند برای ثبت نام به سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند و با انتخاب نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان نسبت به ثبت نام دفترچه رایگان اقدام کنند تا در اسرع وقت دفترچه بیمه برایشان صادر شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار