معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد؛

تولید ۱۰ درصد پروتئین کشور با اجرای طرح‌های اشتغالزایی امداد

عبدالملکی گفت: ۱۰ درصد از سهم پروتئین کشور که شامل گوشت و شیر است، توسط خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تولید می‌شود.

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از گذشته ما در یک سری از زنجیره‌های شغلی دارای مزیت بودیم که به اقتصاد کشور کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد از سهم پروتئین کشور که شامل گوشت و شیر است توسط خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار طرح دامداری کوچک فعال است که در حوزه دام سبک و سنگین مثل گاو، شتر و گاومیش مشغول فعالیت هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بخشی از طرح‌های اشتغالزایی امداد در راستای کشاورزی خرد هستند، ادامه داد: این اقلام شامل گلخانه‌های کوچک، تولید زعفران، حبوبات و ... هستند.

عبدالملکی افزود: به رغم اینکه ما در حوزه دام ظرفیت خوبی را ایجاد کردیم و بخش قابل ملاحظه‌ای از پروتئین کشور را تولید می‌کنیم، در حوزه کشاورزی تولید قابل ملاحظه‌ای را نداریم و علت آن هم این است که خانواده‌هایی که دارای زمین‌های چند هکتاری هستند نیازمند شناخته نمی‌شوند و عملا تحت پوشش کمیته امداد قرار نمی‌گیرند.

او گفت: پیشرفت ما در حوزه دامداری به این دلیل است که یک خانواده تحت پوشش می‌تواند در یک فضای کوچک هم از دام نگهداری کند.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار