مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خبرداد؛

پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان

عاشوری از پرداخت هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان در قالب ۲۵۶ هزار فقره وام قرض الحسنه به نیازمندان طی هشت ماه نخست سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عاشور‌ی مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در نشست خبری خود اظهار کرد: طی هشت ماه امسال هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان در قالب ۲۵۶ هزار فقره وام قرض الحسنه به مددجویان و اقشار نیازمند پرداخت شده است.

عاشوری با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون ۱۲ میلیارد تومان به زندانیان و ۱۵ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است، ادامه داد: تا سال گذشته میزان سپرده مردمی در صندوق امداد ولایت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

او افزود: طی هشت ماهه امسال میزان سپرده مردمی در صندوق امداد ولایت به ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه طی هشت ماهه امسال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب منابع داشتیم، تصریح کرد: صددرصد این اعتبار برای پرداخت وام اختصاص پیدا می‌کند.


بیشتربخوانید


عاشوری افزود: وام‌های کمیته امداد در چهار سرفصل اشتغال، کارگشایی، تأمین، تعمیر و بازسازی مسکن و تأمین ودیعه مسکن است.

اوادامه داد: تاکنون در حوزه اشتغال ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار، در حوزه کارگشایی هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان، در حوزه تأمین مسکن نیازمندان ۵۶۴ میلیارد تومان و در حوزه ودیعه مسکن ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: در هشت ماهه امسال به طور کامل تخصیص اعتبار به استان‌ها انجام شده است که مبلغی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به استان‌ها پرداخت شد.

عاشوری با بیان اینکه در حوزه کارگشایی ۹۰۲ میلیارد تومان در ۱۱۳ فقره وام و در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیازمندان ۳۴۹ میلیارد تومان در قالب بیش از ۲۶ هزار فقره وام پرداخت شده است، افزود: به دلیل افزایش اجاره‌بها و کرایه خانه‌ها تاکنون ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

او با بیان اینکه در حوزه تأمین، احداث و خرید مسکن، ۲۴۱ میلیارد تومان به بیش از ۲۲ هزار متقاضی پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال جاری برای حوزه شهریه وام دانشجویان اعتباری تخصیص داده شده است.

عاشوری با بیان اینکه برای حوزه شهریه وام دانشجویان ۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از این مبلغ پنج میلیون تا ۲۰ میلیون تومان وام به دانشجویان پرداخت می‌شود همچنین تاکنون هشت میلیارد تومان به بیش از هزار نفر وام پرداخت شده است.

او افزود:صندوق امداد ولایت تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها برای پرداخت وام کارگشایی و ودیعه مسکن منعقد کرده است که براساس آن تاکنون ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به خانواده‌های زندانیان، ۱۵ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی و ۲۹ میلیارد تومان به نیازمندان و مددجویان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه تعداد مشتریان این صندوق که حساب دارند، بیش از شش میلیون نفر است، گفت: تا پایان سال ۱۳۹۸، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه صورت گرفته است، این آمار در سال ۱۳۹۹ به دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید.

او با بیان اینکه ۸۳ میلیارد تومان وام برای تکمیل منازل در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اختصاص داده شده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال، ساخت این منازل به اتمام برسد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تصریح کرد: اولویت ما در خصوص راه‌اندازی صندوق ضمانت وام‌های اشتغال و ضمانت زنان سرپرست خانوار است.

او گفت: از طریق صندوق ضمانت تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان جذب و برای هزار و ۵۰۰ مددجو ضمانت اشتغال پرداخت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار