شرایط بیمه تامین اجتماعی رانندگان و هرآنچه باید از آن بدانید

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز شرایط بیمه رانندگان، شرایط بازنشستگی و مزایای آن را تشریح کرد.

ابوالحسن قورچیان، سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورودی درون شهری شامل رانندگان تاکسی، تاکسی خطی اعم از پلاک سفید و قرمز، کامیون، کامیونت کمپرسی، مینی بوس و اتوبوس و رانندگان آژانس های تاکسی تلفنی با هرگونه خودروی سبک و سنگین که دارای پروانه و مجوز کار لازم از مراجع ذی صلاح یا همان پروانه اشتغال رانندگی باشد و رانندگان وسایل نقلیه عمومی درون شهری و فاقد کارفرما باشند، می شود.

او در تشریح مرجع معرفی کننده این افراد افزود: تاکسیرانی یا تعاونی وانت داران یا سازمان اتوبوسرانی و سایر مراجع ذی صلاح که مجوز پروانه اشتغال را صادر می کنند می توانند این رانندگان را به بیمه معرفی کنند.

قورچیان نرخ حق بیمه رانندگان را ۲۷ درصد اعلام کرد و گفت: مبنای دستمزد بیمه رانندگان وانت بار، سواری، مینی بوس و اتوبوس، کامیونت و... درون شهری معادل ۱.۱ برابر حداقل دستمزد هر سال است این میزان در سال ۹۹ روزانه ۷۰ هزار تومان عنوان شده است و حق بیمه این افراد را در ماه های سی و یک روزه به مبلغ پانصد و هشتاد و شش هزار تومان می رساند.

او با بیان این که این بیمه دارای دفترچه درمانی است، افزود: بازنشستگی، مستمری بازماندگان و از کار افتادگی از تعهدات بلندمدت این بیمه و پروتز، آرتروز، کفن و دفن، هزینه سفر بیمار و همراه، اقامت بیمار و همراه، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری نیز از تعهدات کوتاه مدت این بیمه است.

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز در تشریح شرایط بازنشستگی بیمه رانندگان، گفت: مردان برای بازنشستگی باید حداقل ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه یا ۶۰ سال سن و حداقل ۱۰ سال سابقه داشته باشند و زنان دارای حداقل ۴۵ سال سن و ۳۵ سال سابقه یا ۵۵ سال سن و حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه نیز می‌توانند بازنشسته شوند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.