نخستین نشست نقد رای در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری نخستین نشست نقد رای در کرمان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: همکاری و مشارکت فعال قضات استان و همراهی کارشناسان قضایی و دانشگاهی در این زمینه جای تقدیر دارد.

او افزود: پس از ابلاغ شیوه نامه‌های جدید نقد رای، نخستین نشست در این زمینه با استقبال خوب قضات و کارشناسان قضایی و دانشگاهی در کرمان برگزار شد.

موحد تصریح کرد: امید است که در نشست‌های بعدی بر غنای نشست افزوده شده و زمینه ارتقاء کیفیت و اتقان بیشتر آرای محاکم را فراهم کند.

او با اشاره به اینکه برگزاری نخستین نشست نقد رای در راستای بررسی جلوه‌های عدالت ترمیمی در آراء کیفری استان کرمان برگزار شد، گفت: موضوع این نشست بررسی رأی با موضوع استفاده از نهاد تعلیق مراقبتی بوده، که محکوم علیه می‌بایست به میزان ۳۰ میلیون ریال اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، ژل ضد عفونی، دستکش و محلول یا اسپری ضدعفونی تهیه و بین اقشار کم توان و نیازمند شهرستان مذکور توزیع کند.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه شیوه نامه برگزاری نشست‌های نقد رای مصوب فروردین سال ۹۹ است، گفت: بر اساس این شیوه نامه قضاتی که تمایل دارند، آرای خود را در معرض رای قرار دهند، اعلام آمادگی می‌کنند و آرای آن‌ها جمع آوری شده و با اهدافی که در شیوه نامه به آن‌ها اشاره شده است از جمله تضارب و تبادل افکار، آگاهی بخشی و آموزش عمومی، تشریح و ترویج استحکام آرای قضات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اسلامی افزود: اصول نگارشی، استدلال و استناد حقوقی، نوآوری متکی به مبانی قانونی و شرعی و در برگیرنده عدالت و نفع عمومی از ویژگی‌های رای برجسته پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار