مدیرعامل سابق تراکتور در مورد قرارداد سرخ های تبریز افشاگری کرد

محمد علیپور مدیرعامل سابق تیم فوتبال تراکتور درباره مبلغ قرارداد بازیکنان جدید این تیم توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد علیپور مدیرعامل سابق باشگاه تراکتور اظهار کرد:  بعد از اینکه با باشگاه تراکتور قطع همکاری کردم متاسفانه  برخی از رسانه‌های محلی  ابهامات و ایرادتی  را به  مدیریت  من وارد کردند. همچنین افرادی در یک اقدام غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی قرارداد برخی از بازیکنان تراکتور را به شکل هدفمند به خارج از باشگاه انتقال دادند و برخی از سایت‌ها این موضوع را رسانه‌ای کردند.

او ادامه داد: یکی از نقص‌هایی که به مدیریت من وارد شده است عملکرد ضعیف در فصل نقل و انتقالات است. زمانی که مدیر باشگاه تراکتور شدم بخش زیادی از فصل نقل و انتقالات گذشته بود و گزینه‌های اندکی برای ترمیم نقاط ضعف تیم باقی مانده بود. لیست مدنظر سرمربی تیم به صورت اولویت بندی به من داده و حدود ۸۰ - ۹۰ درصد خواسته سرمربی اجابت شد.   سرمربی تیم تراکتور اعلام کرد با برخی بازیکنان در زمان مدیریت قبلی صحبت شده است.  

علیپور گفت: قبل از حضور در باشگاه تراکتور، هادی محمدی مذاکراتی با شاه منصوری، بیات و منصوریان و همکاران صادق من داشت. البته یک بی اخلاقی در مبلغ قرارداد محمدی صورت گرفت. مبلغ رضایت نامه او را از کل  قرارداد ۲ ساله این بازیکن کسر نکردند. مذاکره با بوحمدان هم با درخواست منصوریان و قبل از حضور من صورت گرفت و مبلغ آن نیز مشخص شده بود. جلسه‌ای که در دفتر باشگاه بین من، منصوریان، محرم پور و بیات تشکیل شد این موضوع را تایید می‌کند.  

من دخالتی در مبلغ قرارداد بازیکنان جدید تراکتور نداشتم 

مالک باشگاه تراکتور   قبل از حضور من در باشگاه تاکید کرد که یک میلیارد تومان بابت رضایتنامه هادی  محمدی و ۲/۸۰۰  میلیارد تومان بابت دستمزد یکساله این بازیکن پرداخت شود. همچنین ۱/۶ میلیارد تومان بابت رضایت نامه و ۳/۲ میلیارد تومان بابت دستمزد بوحمدان در نظر گرفته شود.

علیپور درباره جذب وفا هخامنش بیان کرد: هخامنش فصل گذشته در یکی از باشگاه‌های عراقی با مبلغ بالا عضویت داشت. هخامنش در جلسه‌ای بین مالک باشگاه تراکتور، من، منصوریان و محرم پور در دفتر شرکت هلدینگ در تهران شرکت کرد. مبلغ قرارداد فصل اول این بازیکن معادل ۲/۲۰۰ میلیارد تومان توافق شد.  

واسعی شاه ماهی نقل و انتقالات بود 

او درباره وضعیت سعید واسعی گفت: به نظرم واسعی شاه ماهی نقل و انتقالات بود و زمان بر بودن عقد قرارداد با این بازیکن به علت مشکلاتی بود که او  با باشگاه پیکان داشت. واسعی از چند باشگاه لیگ  برتری از جمله  استقلال، سپاهان و گل گهر پیشنهاد داشت. در افشای مبلغ قرارداد واسعی هیچ گونه اشاره‌ای به اینکه پرداخت مبلغ رضایت نامه به عهده بازیکن است نشده بود.  

مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به قرارداد عباس زاده اضافه می شود 

علیپور درباره جذب عباس زاده گفت: با توجه به درخواست سرمربی تیم با عباس زاده و مدیربرنامه او جلسه داشتم و به توافق نهایی با مبلغ ۱/۲ میلیارد تومان  برای سال اول و مبلغ ۱/۶ میلیارد تومان برای سال دوم رسیدیم. همچنین قرار شد در صورتی که  مدیرعامل باشگاه  و سرمربی تیم از عملکرد عباس زاده در پایان فصل رضایت داشتند مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به قرارداد این بازیکن اضافه شود.   به هر حال به این شکل پرونده نقل و انتقالات باشگاه تراکتور بسته شد.

انصاف نیست جدایی سلیمی و انصاری به نام من نوشته شود 

مدیرعامل سابق باشگاه  تراکتور بیان کرد: برخی از افراد اعلام کردند که  مدیریت ضعیف من باعث جدایی ۲ بازیکن  خوب شده است. به هر حال مسئولان باشگاه برای حفظ این ۲ بازیکن باید تلاش می‌کردند. البته  زمانی که من در باشگاه تراکتور حضور یافتم کار این ۲ بازیکن با تراکتور تمام شده بود، اما با همه این مسائل با ایمان سلیمی و ساسان انصاری در طول  ۲ جلسه صحبت کردم و تلاش من بی نتیجه ماند. این انصاف نیست که جدایی این ۲ بازیکن به پای من نوشته شود.

او افزود: اگر باشگاه تراکتور به تعهدات خود در سال اول عمل کند به هیچ وجه بازیکنی دلیلی برای فسخ قرارداد نخواهد داشت.

علیپور گفت: رضا شکاری فصل گذشته با تراکتور قرارداد بست و فسخ قرارداد او ارتباطی به من ندارد و ضمن اینکه تلاش خود را برای حفظ این بازیکن انجام دادم.   

مدیرعامل سابق باشگاه تراکتور درباره پیمان بابایی گفت: برخی از افراد جذب نشدن این بازیکن را به من ارتباط دادند. من از طریق سایت باشگاه تراکتور همه مسائل رخ داده در ارتباط با بابایی را شرح دادم و بعد از آن بابایی درخواست ملاقات با من کرد. مذاکرات مفصلی با بابایی داشتم، اما او از امضای قرارداد ۵ ساله امتناع کرد و تصمیمش درست یا غلط بود را اطلاع ندارم. البته با درج بندی در قراردادش، این بازیکن را راضی به امضای قرارداد کردم.

مبلغ قراردادهای منتشر شده را تایید می کنم 

او افزود: من  از مالک باشگاه تراکتور درخواست کردم که طبق نظر من با بابایی قرارداد بسته شود، اما این اتفاق رخ نداد. همچنین زنوزی شرط پذیرفته شده را ناقض سیاست‌های خود می‌دانست و ایرادی هم  به آن وارد نیست. به هر حال پرونده نقل و انتقالات ما با موفقیت نسبی بسته شد. من قرارداد‌های منتشر شده را با وجود اینکه در بخش زیادی از آن نقشی نداشته ام تایید می‌کنم.  

نبود مرزبندی و ساختار باعث جدایی من از تراکتور شد 

علیپور درباره مبلغ قراردادش با باشگاه تراکتور گفت: مالک باشگاه تراکتور همان روز اول به من پیشنهادی داد، اما من قراردادی با باشگاه نبستم و درخواست مالی هم نداشتم. موفقیت تیم تراکتور برای من به عنوان هوادار تراکتور اهمیت دارد. وضعیت اقتصادی باشگاه تراکتور قابل تحمل بود و هیچ ایرادی به مالک باشگاه وارد نکردم. البته اضافه شدن برخی از مسائل از جمله نبود مرزبندی و ساختار ساماندهی باعث شد که ما به این جمع بندی برسیم که امکان همکاری با باشگاه تراکتور ممکن نیست؛ بنابراین از مدیریت این باشگاه تبریزی کناره گیری کردم که این موضوع اتفاق طبیعی در باشگاه‌های خصوصی و دولتی  محسوب می‌شود.  

او در پایان گفت: همه افرادی که علیه من صحبت کردند را حلال می‌کنم . از هواداران می‌خواهم که به منصوریان فرصت بدهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار