با موافقت نمایندگان مصوب شد؛

تصویب دوفوریت طرحی برای افزایش سقف عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها

نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس موافقت کردند.

تصویب دوفوریت طرحی برای افزایش سقف عضویت نمایندگان در کمیسیون‌هابه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهار‌شنبه ۲۸ آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دوفوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با ۱۵۲ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن با دوفوریت این طرح موافقت کردند.

رجایی در تشریح طرح دوفوریتی مذکور گفت: به دلیل شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم شورای اسلامی با چند ماه تاخیر برگزار شد، این تاخیر موجب شد حدود ۱۰ نفر از نمایندگان در زمان تعیین کمیسیون‌ها حضور نداشته باشند تا براساس سوابق و تخصص شان در کمیسیون‌ها حضور یابند. موضوع این طرح به اصلاح آیین نامه نیاز داشت، اما براساس طرح مذکور این اختیار به هیئت رئیسه داده می‌شود تا نمایندگان مرحله دوم را براساس سوابق و تخصص شان با افزایش سقف حداکثر کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون‌ها اضافه کنند.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع بیان کرد: باید بپذیریم این ۱۰ نفر از عزیزانی که وارد مجلس شدند، فرصت اینکه در این رقابت که براساس تخصص شان در کمیسیون انتخاب شوند را نداشتند. حال شاید در تعیین کمیسیون نمایندگان اشکالاتی وجود داشته باشد، اما باید این را در نظر بگیریم که نمایندگان مرحله دوم حتی فرصت حضور در این شرایط را نداشتند.

براساس ماده واحده طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی؛ هیئت رئیسه، کمیسیون‌های تخصصی هر یک از نمایندگان مرحله دوم را بر اساس سوابق، با افزایش سقف حداکثر کمیسیون‌های تخصصی تعیین می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار