تاکید روسیه بر پایبندی به توافق اوپک پلاس

روسیه در کمیته مشترک نظارت وزرای اوپک بر پایبندی به توافق اوپک پلاس تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، الكساندر نواك ، وزیر انرژی روسیه روز سه شنبه گفت كه همه‌گیری کرونا به طور قابل توجهی بر تحرك جمعیت تأثیر می گذارد و انعطاف پذیری زنجیره تأمین را در سطح جهان آزمایش می كند و بر تقاضای جهانی نیز تأثیر می گذارد.

او افزود روسیه همکاری با اوپک را بسیار مهم می داند.

نواک در سخنرانی خود در کمیته مشترک نظارت وزرای اوپک پلاس (JMMC) اظهار کرد که نکته مثبت این است که جهان اکنون چگونگی مبارزه با بیماری همه گیر را درک می کند. اقدامات جدید ضد همه گیری تأثیر ملایمی بر تقاضا دارد. روسیه قبلاً دو واکسن ثبت کرده و یک واکسن دیگر نیز در راه است. ما باید تحول عمیق تری را در برخی بخش ها دنبال کنیم.

نواک گفت: ما یک بازار کم و بیش با ثبات با سطح انطباق ۱۰۰ درصد داریم. ما باید حرفه‌ای و متعهد به توافق نامه اوپک پلاس باشیم خصوصاً وقتی وارد فصل کم تقاضا می‌شویم. روسیه همچنان متعهد است و در همکاری‌های مشترک شرکت می‌کند و به تعهدات خود طبق توافق نامه وین عمل می‌کند.

پیشتر اعلام شد روسیه و عربستان سعودی آماده‌اند کاهش محدودیت‌های تولید را به علت شرایط سخت حاصل از همه‌گیری کرونا تا فصل بهار به تعویق بیاندازند.

این بیشترین کاهش سازماندهی شده تولید نفت در تاریخ است که در ماه نوامبر ۶ ماهه می‌شود. از ماه مه تا ژوئیه، کشور‌های متحد اوپک پلاس تولید نفت خود را تا ۷/۹ میلیون بشکه در روز یا تقریبا یک چهارم سطح تولید خود کاهش دادند. مراحل دیگر این توافق که تا آوریل ۲۰۲۲ ادامه دارد، شامل کاهش تدریجی محدودیت‌هاست؛ بنابراین مرحله دوم آن که کاهش ۷/۷ میلیون بشکه در روز است، از ماه اوت آغاز شده و تا دسامبر ادامه دارد. از ژانویه ۲۰۲۱، میزان کاهش تولید به ۸/۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار