صدور سند مالکیت اراضی بستر رودخانه قزل اوزن در دیواندره

مدیر منابع آب دیواندره گفت:پنجمین سند مالکیت اراضی حریم و بستر رودخانه قزل اوزن در شهرستان دیواندره بنام شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد محمدی مدیر منابع آب دیواندره گفت: در راستای جلوگیری از اقدامات متصرفانه به حریم بستر قانونی رودخانه‌ها پنجمین سند مالکیت اراضی حریم و بستر رودخانه قزل اوزن در محدوده روستایی اغه جری از توابع بخش مرکزی این شهرستان بنام شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان صادر شد.

او افزود: در راستای تلاش مستمر اداره منابع آب، با همکاری اداره ثبت و اسناد شهرستان دیواندره به عنوان متولی حفظ و صیانت از رودخانه‌ها تا کنون پنج فقره سند مالکیت معادل ۱۶ هکتار از بستر رودخانه قزل اوزن در محدوده روستایی اغه جری بنام شرکت اب منطقه‌ای استان صادر شده است.

محمدی افزود: پنجمین سند مالکیت اراضی حریم و بستر رودخانه قزل اوزن به طول سه هزار و ۱۳۵ متر که پیش از این در تصرف اداره منابع طبیعی دیواندره بوده توسط اداره منابع اب در راستایی جلوگیری از اقدامات متصرفانه به حریم و بستر قانونی رودخانه‌ها اخذ شده است.

مدیر منابع آب دیواندره بیان کرد: همه تصرفات و مستحدثات واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها بخصوص چم دیواندره شناسایی شده و به دادگاه صالحه معرفی و پس از صدور حکم به زودی با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی اعاده و به وضع سابق قلع و قمع خواهد شد.

محمدی، با اشاره به عملیات رپرگذاری بستر رودخانه‌ها که در حال انجام است، تاکید کرد: از مردم درخواست همکاری داریم تا به تابلو‌های اطلاع رسانی و هشدار دهنده که توسط اداره منابع آب در مسیر رودخانه‌ها، جاده‌ها و محدوده شهری نصب شده توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.