۴۳۵ نفر از محل بیمه کارفرمایی در چهارمحال و بختیاری شاغل می‎ شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۴۳۵ نفر از محل بیمه کارفرمایی در این استان شاغل می‎ شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیدحفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ابلاغ سهم اشتغال استان از محل مشوق‌های بیمه کارفرمایی اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه ۴۳۵ نفر سهم اشتغال کارگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی استان است.

او افزود: این طرح بر اساس موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باهدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه وابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: در این طرح مشوق بیمه‌ای معادل حق بیمه سهم کار فرما بعلاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری در نظر گرفته شده که در چار چوپ این دستورالعمل ماهانه از سوی دولت به حساب کار فرما واریز می‌شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و واحد‌های استانی و شهرستانی وظیفه نظارت بر طرح را عهده‌دار هستند.

او ادامه داد: تمام کارفرمایان کارگاه‌ها و موسسات مشمول این دستورالعمل براساس آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه در صورت به کارگیری نیروی کار جدید، مشمول استفاده از مشوق‌های بیمه‌ای حداکثر به مدت ۲ سال خواهند بود.

فاضلی گفت: افرادی که از مزایای دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره سه ماهه) در کارگاه‌ها و موسسات مشمول دستورالعمل اجرایی طرح استفاده کرده اند، حداکثر تا ۲۱ ماه می‌توانند ازمشوق بیمه‌ای استفاده کنند.

او افزود: مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، حداکثر ۳۸ سال سن که مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد اضافه می‌شود، ثبت نام در سامانه کارورزی و داشتن سابقه بیمه تامین اجتماعی که حداکثر از ۳۶ ماه تمام کمتر باشد از شرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار