یمن: دور دوم مذاکرات درباره تبادل ۳۰۰ اسیر از طرفین برگزار می‌شود

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن تأکید کرد که معامله جدید تبادل اسرا ۲۰۰ اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی و ۱۰۰ اسیر از دولت مستعفی را شامل می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن از آزادی ۳۰۰ اسیر از طرفین در مرحله دوم مذاکرات میان دولت نجات ملی و دولت مستعفی خبر داد.

او اعلام کرد: دستورکار‌های مذاکرات آتی اجرای بخش دوم توافق امان شامل آزادی ۲۰۰ اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی در ازای آزادی ۱۰۰ تن از مزدوران و ناصر منصور هادی، برادر عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن است.

این مقام یمنی افزود: بخش دوم دستورکار شامل افزایش تعداد اسرا است تا بخش بزرگتری از معامله سابق را تشکیل دهد.

او اعلام کرد: طرف سعودی باید به عنوان فرمانده ائتلاف متجاوز حضور داشته باشد و درباره اسرایش در ارتش و کمیته‌های مردمی مذاکره کند. عربستانی‌ها هستند که زمام امور را در دست دارند.

از سوی دیگر، «احمد ابوحمراء» عضو کمیته ملی امور اسرای یمن در گفتگو با العهد گفت: اسرای ما در زندان‌های ائتلاف سعودی و مزدورانش مورد انواع شکنجه‌ها تا حد مرگ قرار گرفتند و سکوت سازمان ملل در این خصوص آنان را به تکرار این جنایات ترغیب می‌کند.

او تاکید کرد که پرونده اسرا یک جنایت جنگی دشمن است و تا زمانی که جنگ ادامه دارد، این جنایات ادامه خواهد داشت به خصوص که ائتلاف سعودی هنوز هزاران عضو ارتش و کمیته‌های مردمی یا غیرنظامی را در اسارت خود دارد.

این در حالی است که به گفته عضو کمیته ملی امور اسرای یمن، دولت نجات ملی یمن و شخص عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله به پرونده زندانیان توجه زیادی دارند و آن را در راس اولویت‌ها قرار می‌دهند و از همین رو مراسم استقبال از اسرای یمنی را به شکل رسمی و مردمی و با عزت و افتخار برگزار کردند در حالی که رفتار ائتلاف متجاوز با اسرایش کاملا متفاوت بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار