زنگنه در صحن علنی:

اصلاح ساختار بودجه امری حیاتی است

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه گفت: جهت گیری‌های اصلی نظام در بودجه خود را نشان می‌دهد، بنابراین اصلاح ساختار بودجه امری حیاتی است.

اصلاح ساختار بودجه امری حیاتی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه، رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس اظهار کرد: طرح اصلاح ساختار بودجه یکی از مهم‌ترین طرح‌ها و احتمالا قوانین مجلس یازدهم خواهد بود. این طرح در ماه‌های گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه با هماهنگی سازمان برنامه و رئیس مجلس و صرف وقت بسیار تهیه شده است.

وی افزود: رهبری در سال ۱۳۹۷ به طور مشخص از مجلس و دولت خواستند که اصلاح ساختار بودجه را در دستورکار قرار دهند. اصلاح ساختار بودجه با اصلاح چند ماده و تبصره امکان پذیر نیست و یکی از کار‌های زیربنایی است که می‌تواند ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی را حل کند.

زنگنه ادامه داد: اگر از گام دوم انقلاب، سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه‌های کلان ۵ ساله صحبت می‌کنیم، ظهور و بروز آنها در بودجه است، جهت گیری‌های اصلی نظام در بودجه خود را نشان می‌دهد، بنابراین اصلاح ساختار بودجه امری حیاتی است.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه  تصریح کرد: در طول ۴ ماه گذشته موضوع اصلاح ساختار بودجه را با تعامل سازمان برنامه، شخص آقای نوبخت و حضور مداوم معاون وی در کمیته پیگیری کردیم و اصلاح در ۱۲ بند ارائه شده است. ما زمان کمی داشتیم هرچند مواد این طرح با هماهنگی دولت تدوین شده و آنها وعده ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی را داده‌اند، اما با توجه به فرصت محدودی که تا زمان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش رو داریم، لازم است این طرح در اولویت بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: در این طرح به اصلاح منابع، شفافیت منابع، ارتباط مالی شرکت نفت و دولت، اصلاح زیرساخت فروش نفت خام و الزام دولت به ارسال فهرست‌های مالی و غیره پرداخته شده است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح ساختار بودجه در دستور جلسه بعدی صحن قرار می‌گیرد، این سیاست‌ها و احکام بودجه تنها برای سال ۱۴۰۰ نیست.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار