اعمال محدودیت‌های جدید از اول آذر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از پابرجایی محدودیتی‌های کرونایی قبل و اعمال محدودیت‌های جدید از اول آذر ماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان، گفت: مصوبات قبلی ستاد مقابله با کرونای استان در گذشته و این هفته پا برجاست و از هفته آینده طرح جدید به صورت هماهنگ با کل کشور اجرا خواهد شد.
او افزود: طرح جامعی با اعمال محدودیت‌های جدید از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در دست تهیه است.
بصیری با اشاره به اینکه از شنبه اول آذر ماه، طرحی در کل کشور اجرا می‌شود و در هر شهر بنا به وضعیت آن شهر این محدودیت‌ها اعمال و کلیت آن تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تعطیلی از ساعت ۱۸ عصر برای گروه شغلی ۲ در تمامی شهر‌های استان تا ۲۰ آذرماه برقرار است.

او از تغییر گروه‌بندی شغل‌ها خبر داد و بیان داشت: در مورد اصناف، گروه‌های شغلی تغییر پیدا کرده است و لیست جدید تقسیم بندی شغل‌ها و اعمال محدودیت بری آن‌ها تا پایان هفته اعلام خواهد شد که در این خصوص، گروه شغلی یک در هیچ شرایطی تعطیل نخواهند بود.

بصیری افزود: متاسفانه شهر کوهبنان نیز به جمع ۶ شهر بحرانی استان اضافه شد و اکنون ۷ شهرستان استان در وضعیت بحرانی و سیاه قرار دارند.

او گفت: تا پایان هفته جاری بحث دورکاری کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در شهر‌های انار، بردسیر، بافت، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان، کوهبنان و شهربابک الزامی است.
 

بصیری افزود: در مابقی شهرستان‌های استان تا سقف ۵۰ درصد دورکاری به صورت اختیاری بوده، ضمن آنکه دستگاه‌های امدادی، انتظامی، درمانی و ... از این مصوبه مستثنی هستند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تخت در بیمارستان‌ها و ۲ هزار تخت نقاهتگاهی نیز از سوی نیرو‌های مسلح استان برای بستری بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه ۷ شهر در استان کرمان وضعیت بحرانی دارند، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کنترل بیماری یک اصل مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تا صبح امروز، تعداد بیمارانی که به دلیل بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند به هزار و ۳۵۰ بیمار رسیده، بیان کرد: ۶۹۹ بیمار کرونایی تخت‌های بیمارستان‌ها را اشغال کردند و ۹۱ بیمار زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند.

رشیدی نژاد بیان داشت: تعداد تخت‌های بیمارستانی اختصاص داده شده به بیماران کرونایی نسبت به هفته قبل به بیش از ۱۰۰ تخت رسیده است.

او گفت: تاکنون بیش از ۶۵ درصد تخت‌های در نظر گرفته شده در استان برای بیماران کرونایی اشغال شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تصریح کرد: روند بیماری در استان رو به افزایش است و اگر شیوع کرونا در استان این گونه پیش برود ممکن است با کمبود نیروی انسانی در کادر درمان نیز روبه‌رو شویم.

او افزود: نیاز است توصیه‌های بهداشتی به همت رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی و اعلام شود، جلوگیری از برگزاری هر تجمعی در شرایط فعلی بیماری، حائز اهمیت و ضروری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار