ولیعهد عربستان: با رکود اقتصادی مواجه شده‌ایم

محمد بن‌سلمان در اظهاراتی اعلام کرد که پس از کاهش قیمت نفت در سال جاری، عربستان با رکود اقتصادی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی شامگاه روز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد که این کشور با یک رکود اقتصادی در پی کاهش قیمت نفت مواجه شده است.

محمد بن‌سلمان در این خصوص گفت: «با توجه به آنچه درباره پیش‌بینی بودجه سال ۲۰۲۰ اعلام شد، پیش از این از درآمد ۸۳۳ میلیارد ریالی صحبت کردیم، که ۵۱۳ میلیارد از آن مربوط به درآمد‌های نفتی بود. پس از ریزش قیمت نفت در سال جاری، درآمد‌های نفتی عملا به ۴۱۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کرد. این درآمد‌ها به تنهایی برای پوشش حتی بند حقوق که در بودجه امسال ۵۰۴ میلیارد ریال برآورد می‌شد، کفایت نمی‌کند. بند‌هایی شامل ۱۰۳ میلیارد ریال هزینه‌های سرمایه‌ای، ۶۹ میلیارد ریال مزایای اجتماعی، ۱۴۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی، نگه‌داری و غیره هم با مشکلاتی روبرو می‌شوند. این موضوع به معنای رکود اقتصادی و از دست دادن میلیون‌ها شغل است».

بن سلمان در ادامه افزود: «چنانچه صادرات غیرنفتی امسال را به تقریبا ۳۶۰ میلیارد ریال نرسانیم و همان مقدار قبلی ۱۰۰ میلیارد ریالی باقی بماند، مجبور خواهیم شد تا حقوق کارکنان بخش عمومی را بیش از ۳۰ درصد کاهش دهیم، یارانه‌ها و پاداش‌ها را به‌طور کامل لغو و هزینه سرمایه‌ای را به‌طور کامل متوقف کنیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
خودش اضافه تولید نفت انجام داد و حالا خودش به باتلاق فرو رفته....
انشالله ریشه ظالمین کنده بشه و امام عصر از سرزمین وحی ندای عدالت رو به گوش همگیمون برسونه.
آخرین اخبار