لزوم مناسب سازی محیط و معابر شهری برای تردد معلولان امیدیه

فرماندار امیدیه گفت: بی توجهی به مناسب سازی خیابان‌ها جهت تردد معلولان، جانبازان و سالخوردگان سبب بروز مشکلاتی برای آن‌ها شده است.

سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با تاکید بر همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها برای مناسب سازی محیط و معابر شهری جهت تردد معلولان و جانبازان گفت: بی توجهی به مناسب سازی معابر سبب شده آن‌ها برای تردد با مشکلاتی مواجه شوند.

او افزود: براساس ماده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و جانبازان، همه وزارتخانه‌ها، موسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی و انقلابی موظف هستند در طراحی و تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن‌ها برای معلولان و جانبازان همچون افراد عادی فراهم شود.

رفیعی با بیان اینکه با وجود تصریح قانونی این امر تاکنون به صورت کامل در شهرستان محقق نشده و معلولان و جانبازان بسیاری برای تردد و انجام کار‌های روزمره خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند، اظهار داشت: البته این مناسب‌سازی محیط و معابر شهری صرفاً به منظور استفاده معلولان و جانبازان نیست، بلکه تردد سالمندان نیز به واسطه این مناسب سازی به سهولت انجام خواهد شد.

فرماندار امیدیه گفت: برای کاهش مشکلات این قشر از جامعه، صدور پروانه ساخت برای ساختمان‌های جدید دولتی عمومی و مجتمع‌های بزرگ در شهرستان مشروط به مناسب سازی معابر برای معلولان، جانبازان و سالمندان شود، همچنین ضوابط ساخت و ساز ساختمان‌های عمومی و اداری باید جزو اولویت‌ها قرار گیرد و محیط و معابر شهری هر چه سریعتر باید به نیاز جامعه هدف پاسخ دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.