خاتمی:

شهید سلیمانی یک مکتب و روش است/ بند بند وجود حاج قاسم عاشق شهادت بود

امام جمعه موقت تهران معتقد است که شهید سلیمانی یک مکتب و روش است که باید تبیین و معرفی شود.

شهید سلیمانی یک مکتب و روش استبه گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی عضو شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران شامگاه چهارشنبه ٢١ آبان ماه در مراسم رونمایی از کتاب "شاخص‌های مکتب سلیمانی" که در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: شهید عنوانی بود که او به خاطر آن زنده بود و به آن هم رسید. در طول یک سال که از شهادت حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد مکرر در هر مناسبتی که زمینه اش بود مقام معظم رهبری یاد کردند از این شهید بزرگوار. من در یاد ندارم که درباره هیچ یک از شهدا به ویژه در این چند سال اخیر مقام معظم رهبری اینقدر مایه گذاشته باشند. به نظر رمزی در این کار است که همان تجلیل امام خمینی (ره) از شهید مطهری است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی از میان مردم به سپاه پاسداران پیوست و لباس جهاد را از تن بیرون نکرد تا با همین لباس به شهادت رسید. مقام معظم رهبری تصریح کردند که شهید سلیمانی یک مکتب و روش است که باید تبیین و معرفی شود. کتاب شاخص‌های مکتب سلیمانی به دنبال تبیین شخصیت شهید سلیمانی است که ١٧ شاخصه برای مکتب سلیمانی در این کتاب ذکر شده که برای همه آن‌ها مستنداتی هم ذکر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه بخشی از خلا معرفی شهید سلیمانی با کتاب شاخص‌های مکتب سلیمانی پر می‌شود، اظهار کرد: این کتاب به خوبی شاخص‌های مکتب سلیمانی را تبیین کرده است که حجت الاسلام والمسلمین شیرازی بهترین کسی است که توانست در این زمینه قلم بزند که چندین سال با شهید سلیمانی همراه بوده است. الحمدلله این خلا توسط این عالم ارزشمند پر شده که قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت که جوانان ما با آن بیشتر آشنا خواهند شد.

وی ادامه داد: چهار ویژگی درباره شهید سلیمانی صدق می‌کند که یکی از آن‌ها فرهنگ جهاد است چه در دفاع از حرم و چه در دوران دفاع مقدس. او صرفا شعار شهادت طلبی نمی‌داد و واقعا به دنبال شهادت بود. بندبند وجودش عاشق شهادت بود و بی‌صبرانه در انتظار شهادت بود؛ این فرهنگ، فرهنگ حیات است و این فرهنگ بیش از چهل سال انقلاب اسلامی را نگه داشته و تضمین کننده آینده آن است. همه دلسوزان باید مراقب باشند که فرهنگ‌های بدلی جای فرهنگ جهاد و شهادت را نگیرد.


بیشتر بخوانید

رونمایی از کتاب "شاخص های مکتب شهید سلیمانی"


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دومین ویژگی مکتب شهید سلیمانی انقلابی بودن ایشان است، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی واقعا یک انقلابی بود و انقلابی بودن به معنای پاسداری از ارزش‌ها. ایشان تحقیقاً در چارچوب‌های حزبی و جناحی نمی‌گنجد، اما یک انقلابی، به معنای دقیق کلمه بود. انقلابی، ولایت‌مدار است یعنی با حجت شرعی عمل می‌کند. شهید سلیمانی ولایتمداری را با عشق به ولایت گره زده بود و بند بند وجودش عشق به ولایت داشت؛ ویژگی سوم ایشان این است که با تمام وجود از استکبار نفرت داشت؛ دقت داشته باشید که نفرت از استکبار ریشه قرآنی و حدیثی دارد و این موضوعی است که امام خمینی به ما آموخت.

وی ادامه داد: همه شما دیدید که ترامپ شهید سلیمانی را به قتل رساند و بایدن نیز به او خسته نباشید گفت؛ بنابراین هر دو از ته یک کرباس‌اند؛ راه درست، نفرت از استکبار است؛ اینکه قوی شویم و مقتدرانه در برابرشان بایستیم، تاکنون ناکام‌شان کرده‌ایم و این ناکامی ادامه خواهد داشت. شهید حاج قاسم سلیمانی با تمام وجود از استکبار نفرت داشت.

حجت الاسلام خاتمی در پایان تصریح کرد: چهارمین ویژگی، فرهنگ مقاومت است، فرهنگی که فرهنگ رهروان انبیاست؛ تجربه نشان داد مذاکره با دشمن جواب نداده و نمی‌دهد؛ نسخه باقیمانده نسخه مقاومت است؛ این نسخه قبل از جواب داده و اکنون هم جواب می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
آمارها چند دهه عقب بردید به زاد و ولد نگاه کنید به اقتصاد سوخته نگاه کنید
آخرین اخبار