بولتون: پمپئو با حمایت از ترامپ اعتبار بین‌المللی خود را خدشه‌دار کرد

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو با حمایت از اظهارات ترامپ درباره تقلب انتخاباتی، اعتبار خود در عرصه جهانی را زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه نیوزویک، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره پیروزی دونالد ترامپ در دور دوم ریاست جمهوری خود را موجب بی اعتبار مایک پمپئو دانست.

جان بولتون ضمن انتقاد از اظهارات اخیر مایک پمپئو درباره پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر درست برخلاف اعلام رسانه‌های معتبر این کشور، گفت پمپئو با این کار اعتبار خود را از بین می‌برد. مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به مجری شبکه سی ان ان گفت: تصور می‌کنم مایک با گفتن این حرف‌ها از اعتبار بین المللی خود کاست.

مقام سابق دولت آمریکا گفت فکر می‌کنم "افراد بسیار کمی" در دولت ایالات متحده هستند که معتقدند ترامپ صادقانه در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد. بولتون سپس این گمانه را مطرح کرد که شاید پمپئو این اظهارات را برای جلوگیری از اخراج خود و یا در مسیر رسیدن به نامزدی حزب جمهوری خواه درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا عنوان کرده است.

بولتون در خصوص امتناع ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات و تبعات آن بر روی امنیت ملی آمریکا گفت بایدن و ترامپ باید در جریان قرار بگیرند که در نهایت یکی از آن‌ها باید به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی شود.

وزیر خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد روند شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به پایان نرسیده و دولت کنونی مطمئن از پیروزی خود در انتخابات است. پمپئو که به تازگی از انتقال قدرت آرام به دور دوم ریاست جمهوری ترامپ گفته بود، هم نوا با دونالد ترامپ گفت دولت فعلی اطمینان دارد که برنده انتخابات ریاست جمهوری است و با به دست گرفتن دوباره قدرت در ۲۰ ژانویه، تمامی ابزار‌های لازم برای تامین امنیت آمریکایی را بکار خواهد بست.

از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از ۸ روز می‌گذرد، در حالیکه بایدن خود را رئیس جمهور منتخب می‌داند و ترامپ همچنان از تقلب در انتخابات می‌گوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
اعتبار در حمایت نیست بلکه در فضیلت و شخصیت است.
آخرین اخبار