پرداخت ٢۴٧ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی توسط صندوق امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: این صندوق طی سال جاری ۲۴٧ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان در استان پرداخت کرده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علیرضا آخوندزاده مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت پرداخت ٢۴٧ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی گفت: این میزان تسهیلات برای ١۴١ طرح اشتغال روستایی در آذربایجان‌غربی پرداخت شده‌است.

او با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها ادامه داد: با اجرای این تعداد طرح، برای بیش از ۴٠٠ نفر زمینه اشتغال پایدار در روستا‌ها فراهم شده‌است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اعطای تسهیلات در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات اضافه کرد: بخش کشاورزی بیشترین طرح‌ها را به خود اختصاص داده که شامل گلخانه، دامداری، خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، کنسانتره و تولید کود‌های شیمیایی است.

آخوندزاده گفت: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.

او اضافه کرد: همچنین طی سال‌جاری صندوق کارآفرینی امید بیش از هشت میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و سازمان زندان‌ها وام ضروری در آذربایجان‌غربی پرداخت کرده‌است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری به حدود ۶١١ فقره پرداخت شده است.

او اضافه کرد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.

آخوندزاده بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستا‌های استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.