گفت وگوی بایدن و مکرون درباره ایران

رئیس جمهور منتخب آمریکا و رئیس جمهور فرانسه درباره برنامه هسته ای ایران گفت وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس‌ جمهور منتخب آمریکا و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت وگوی تلفنی روز سه شنبه خود درباره ایران بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه تیم انتقال قدرت بایدن، او در این گفت وگوی تلفنی برای همکاری در زمینه چالش‌های جهانی از جمله امنیت و توسعه آفریقا، مناقشه ‌‌سوریه و اوکراین و همچنین برنامه هسته‌ای ایران ابراز آمادگی کرد.

بایدن پیش تر در کارزار انتخاباتی خود مدعی بازگشت به توافق هسته ای ایران موسوم به برجام شده بود. فرانسه یکی از امضا کنندگان برجام و البته از طرف هایی است که تاکنون از انجام تعهداتش شانه خالی کرده است. با این حال، پاریس بارها اعلام کرده است باید برنامه موشکی ایران، اقدامات منطقه ای و نیز تهدیدات علیه اسراییل از مواردی باشد که ذیل برجام با تهران مورد مذاکره مجدد قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
تمام این کارها برای از بین بردن کشور هست دل به اقتصاد غربی نبندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بایدن ومکرون دل خوش نکنین به مذاکره دیگه مذاکره ای در کار نیست البته اگر اصلاح طلب ها باز هم رییس جمهور نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
برجام بایستی آینه عبرت باشد غرب در پی خلع سلاح ایران و کاهش قدرت کشورمان هست نباید فراموش کنیم کشور لیبی بعد از اینکه کلیه تاسیسات هسته ای خود را از بین برد و سپس به درخواست غرب موشکهای خود را نیز نابود کرد بلافاصله از سوی ناتو مورد حمله قرار گرفت و این کشور به ویرانه تبدیل شد . لذا مردم و مسئولین بایستی هوشیار باشند و با اتحاد و همدلی کشور را پیش ببرند و نقش و مسئولیت دولتمردان در این خصوص دو چندان هست تا از اتخاذ سیاستهای غلط اقتصادی و دامن زدن به تورم و در یک کلام از آب ریختن در آسیاب دشمن (چه ناآگاهانه و چه آگاهانه ) جدا" پرهیز نمایند.
آخرین اخبار