تاکید آمریکا بر گسترش همکاری‌های اقتصادی با تایوان

وزیر خارجه آمریکا از گفتگو‌های اقتصادی میان این کشور و تایوان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد کیت کراچ، معاون وزیر امور خارجه این کشور که ماه سپتامبر با سفر به تایوان خشم چین را برانگیخت، این ماه ریاست گفتگو‌های اقتصادی با تایپه را برعهده خواهد داشت.

بر این اساس، پمپئو در یک نشست خبری اعلام کرد کراچ، بیستم ماه نوامبر مذاکرات با تایوان را موسوم به "گفتگوی مشارکت شکوفایی اقتصادی" هدایت خواهد کرد.

وی گفت این گفتگو‌ها همکاری درباره طیفی از مسائل از جمله تضمین امنیت و ایمنی زنجیره‌های تامین و امنیت نسل پنجم ارتباطات را در بر خواهد گرفت.

پمپئو مشخص نکرد که آیا این گفتگو‌ها به طور مجازی یا حضوری انجام خواهد شد، ولی خاطرنشان کرد این مذاکرات تحت حمایت دفتر نمایندگی آمریکا در تایپه و دفتر نمایندگی تایوان در واشنگتن انجام می‌شود.

چین از افزایش حمایت آمریکا از تایوان از جمله دو سفر اخیر مقامات ارشد یعنی الکس ایزر، وزیر بهداشت در ماه اوت و کراچ، که معاون وزیر امور خارجه در امور اقتصادی است، در ماه سپتامبر به خشم آمده است. آمریکا، همچون بیشتر کشور‌های جهان، روابط رسمی با تایوان ندارد‏، ولی براساس قوانین آمریکا، واشنگتن موظف است ابزار دفاع از خود را در اختیار تایپه قرار دهد. چین، تایوان را بخشی از خاک خود قلمداد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار