در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه‌اندازی دوباره تماشاخانه‌های تعطیل شده ساده نیست

مدیر تماشاخانه «اهورا» گفت: تماشاخانه های خصوصی احتیاج به حمایت و بودجه کافی دارند؛ راه‌اندازی مجدد تماشاخانه‌های تعطیل شده کار راحتی نیست.

نادر نادرپور مدیر تماشاخانه «اهورا»، در گفت‌و گو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تماشاخانه های خصوصی احتیاج به حمایت و بودجه کافی دارند تا بتوانند سالن‌ها را حفظ کنند؛ در صورتی که هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد. راه‌اندازی مجدد تماشاخانه‌های تعطیل شده کار راحتی نیست و تکرار حضور افرادی مثل مصطفی کوشکی برای مدیریت آنها ناممکن است.

او درباره علت بسته شدن برخی تماشاخانه‌های خصوصی بیان کرد: دولت می‌تواند از تماشاخانه‌های خصوصی حمایت کند تا به فعالیت خود ادامه دهند. همانطور که در شرایط سخت از اماکن مختلف حمایت می‌شود، مدیران تماشاخانه های خصوصی نیز انتظار حمایت دارند؛ زیرا به دولت خدمت می‌کنند؛ چرخه مالی ایجاد شده از این تماشاخانه‌ها قابل توجه است و به لحاظ اقتصادی و اشتغال زایی تأثیر بسزایی دارد.

 مدیر تماشاخانه «اهورا» افزود: تماشاخانه های خصوصی هزینه های زیادی دارند که باید تأمین بشود؛ گروه های تولیدکننده برای اینکه بتوانند هزینه ها را تأمین کنند بعضاً سراغ سلبریتی‌ها می‌روند ولی همه نمایش‌ها به این شکل نیست.

نادرپور با اشاره به روند تعطیلی سینما و سالن‌های تئاتر ناشی از شیوع کرونا بیان کرد: ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز اجرا نداشته ایم؛ یعنی از اسفند تا همین لحظه تقریباً روزی سه اجرا را از دست داده ایم. البته آخرین تئاترم یعنی «دوستان» را چند شب روی صحنه داشتم که به مبلغ ناچیزی فروش رفت. به همین منظور جرأت ساخت کار جدید را ندارم؛ زیرا در این شرایط هزینه خرج شده برای تئاتر بازنمی‌گردد. با شرایط پیش آمده امکان بسته شدن دیگر تماشاخانه‌ها از جمله «اهورا» هم وجود دارد.

نادرپور در پایان تصریح کرد: دولت حق دارد که نگران سلامتی مردم باشد اما خطر باز بودن رستوران ها بالاتر از رفتن به تئاتر است. کما اینکه در رستوران ها و کافه ها غذا سرو می‌شود اما در سالن های تئاتر مخاطب فقط به تماشای نمایش می‌نشیند. زمانی که تعداد نمایش ها زیاد باشد حال افراد جامعه بهتر است. امورات فرهنگی نباید یک سویه باشند کما اینکه باید سلیقه های مختلف مردم را در نظر گرفت و تامین کرد که یکی از آنها تئاتر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار