در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افشاگری حق‌شناس از املاک واگذار شده شهرداری به غیر/ تعارض فاحش نحوه واگذاری ۱۹۰۴ ملک با شرع و قانون

عضو شورای شهر تهران گفت: هر کسی در ماجرای املاک شهرداری تخلف کرده باید محاکمه شود.

محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به نحوه واگذاری املاک شهرداری تهران به غیر گفت: این موضوع باید با جدیت پیگری شود، زیرا هم اعضای شورای شهر سابق و هم شهردار وقت چشمشان را به غارت اموال مردم بسته بودند و تا توانستند از اموال مردم بخشیدند و خلاف قانون کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: حتی اگر این املاک به موجب آیین نامه داخلی سازمان املاک هم واگذار شده باشند، خلاف قانون است. زیرا آیین نامه نباید با بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری تعارض داشته باشد. وقتی قانون واگذاری املاک شهرداری به غیر را منوط به مصوبه شورا کرده، سازمان املاک نمی‌تواند در خصوص نحوه واگذاری املاک آیین نامه‌ای بنویسد که بی نیاز از اخذ مصوبه و موافقت شورا باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان املاک دارای اساسنامه‌ای است که مصوب شورای شهر است و در این اساسنامه تأکید کرده که آیین نامه‌های سازمان املاک بر اساس مصوبه شورای سازمان املاک قابل اجراست. در این آیین نامه بندی وجود دارد که مصادیق واگذاری املاک قید شده است، تنها با این تفاوت که لزومی برای ارسال به شورا برای اخذ مصوبه وجود ندارد. این آیین نامه حدود سال ۹۲ با امضای شهردار وقت ابلاغ شده بود.

حق شناس در ادامه تأکید کرد: نحوه واگذاری ۱۹۰۴ ملک شهرداری به غیر نه مورد تأیید قانون، نه شرع و نه وجدان است و کسانی که این املاک را واگذار کرده‌اند باید پاسخگوی خدا و تاریخ باشند.

او افزود: بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری، شرایط واگذاری املاک شهرداری به غیر را به صراحت مشخص و اعلام کرده املاک تنها برای اجرای تبصره یک ماده ۸ قانون تعلیمات اجباری، تأسیس مؤسسات فرهنگی، بهداشتی و تعاونی مانند بنگاه حمایت از مادران، نوانخانه، پرورشگاه، درمانگاه، بیمارستان، شیرخوارگاه، تیمارستان، کتابخانه، کلاس‌های مبارزه با بی سوادی، کودکستان، باغ کودکان و امثال آن در حدود اعتبارات مصوب، کمک به این قبیل مؤسسات و مساعدت مالی به انجمن تربیت بدنی و پیش آهنگی و کمک به انجمن‌های خانه و مدرسه و اردوی کار می‌تواند پس از تصویب انجمن شهر (شورای شهر فعلی) در اختیار غیر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کسی نمی‌تواند این املاک را در اختیار رفیق خود و یا حتی کارمندان شهرداری قرار دهد، گفت: اینکه بخشی از این املاک به نهاد‌هایی واگذار شده که ماموریت آن‌ها در راستای ماموریت‌های حوزه شهری نیست، خلاف قانون است.

حق شناس ادامه داد: یکی از این املاک تحت عنوان مسجد به آقای «م.ا.ا» در مرزداران داده شده است، در حالی که آن مسجد ۱۰ نفر هم نمازگزار ندارد و از همین ملک ۴۰ دهنه مغازه تجاری ایجاد کرده‌اند و هیچ کدام یک ریال هم عوارض نمی‌دهند.

عضو شورای شهر تهران گفت: مورد دیگر مربوط به ملکی است که آقای «ع.د» در ولنجک تحت عنوان حسینیه ساخته است و باید پرسید که او چه ظرفیت‌هایی دارد؟ مگر آقای «د» حسینیه دار است؟

حق شناس ادامه داد: مسئله بزرگتر این است که در زیر همین حسینیه تعدادی ملک تجاری ساخته شده است و سوال این است که چرا در ولنجک که هر متر زمین قیمت بالایی دارد و قیمت تجاری هم بالاتر است، این کار انجام شده است؟

وی افزود: آیا، چون او عضو شورای شهر بوده، این ملک به او واگذار شده است؟

حق شناس با تأکید بر اینکه باید ریشه فساد در مملکت خشکانده شود، گفت: در این مسیر فرقی ندارد که فساد توسط حق شناس، کرباسچی، قالیباف و یا حناچی انجام شده و هر کسی فساد کند باید محاکمه شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
حرف فایده نداره باید اقدام عملی انجام بدید منظور برخورد قضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
حالا این شهردار کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
آقای رئیسی این هم یک افشای بزرگ ، حالا مردم منتظرند ببینند قوه قضائیه چگونه عمل خواهد کرد. این گوی و این میدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
همین غارتگریها اعتماد مردم را غارت گرده که الان با وقاحت تمام بابتش ابراز نگرانی هم می کنند.چه مشمئز کننده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
بی عدالتی تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
به بقیه اعمال خودتان و همفکرانتان هم نظری بیندازید بد نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ایران گرفتار فساد سازمان یافته وروز افزون مجلس دولت وقوه قضاییه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
داداش من،پیگیری نخواهدشد،خیلی وقته این موضوع مطرحه،اماپیگیری نشده،نمیشه ونخواهدشد،اینوهمه میدونند،یکی،دوتاک نیس1904تا،اگه میدونستندحسابوکتابی هست این همه بذل وبخش نمی‌کردم ب خودیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ای خدا دیگه چقدر؟به دادمان برس .تاکی بی عدالتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
حالا چون تو و امثال تو از مسجد و حسینیه خوشتون نمیاد نباید عو ولنجک بسازن چون زمیناش گرونتره.لابد دوس داری تو بیابون مسجد و حسینیه بزنن.نیتتم ک اصلا معلوم نیس
Iran (Islamic Republic of)
نابغه
۲۰:۴۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
اعدامممم
Iran (Islamic Republic of)
MOSTAFA
۲۰:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خیلی دیر شده دیگه تمامی اراضی به غارت رفته و یه لیوان نوشابه هم روش خوردن.دیگه جایی برای دزدی نمونده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
جناب آقای حق شناس یه سری به منطقه14 بزنید که به اسم حسینیه یه ملک را آقای... از کارمندان شهرداری مال خود کرده و به هیچ کس هم جواب گو نیست.حراست .بازرسی.شهردار منطقه همه در جریابان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
بیشتر از دو ساله اومدین شورای شهر، از همون اول فساد فساد می کنید! چرا این فساد رو علنی نمی کنید، مدارکش‌رو تو فضای مجازی منتشر کنید. چرا این حرفا شده، وزنه حفظ تعادل سیاسی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
داداشی اکثر دلسوزان انقلاب از این ملکهای مصادره شده سهم بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه شما رو که به اسم اسلام و به نام دین سر مردم ایران را کلاه گذاشتید و ایران را دارید ویران می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
فساد مالی که در شهرداری ها هست فکر نکنم تو هیچ اداره ای باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
آقای رییسی بجنب تا نپریدن.
آخرین اخبار