رئیس دستگاه قضا:

راهکار مبارزه با فقر، فساد و تبعیض اجرای عدالت است/ایران قوی،اقتصاد قوی و امنیت قوی می‌خواهد

رئیسی گفت: فقر محصول بی عدالتی اجتماعی است؛ راهکار مبارزه با فقر، فساد و تبعیض اجرای عدالت است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه صبح امروز در آیین شکرانه ایجاد ۱۵۰ هزار شغل گفت: اگر بتوان همه تلاش‌های ستاد اجرایی را به نمایش گذاشت مشخص می‌شود، چه گام‌های ارزشمندی در راستای اشتغال و کار دانش بنیان برداشته شده است.
 
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز با مشکلات و تنگنا‌هایی مواجه هستیم که دشمن برای ما ایجاد کرده گفت: در این چهل سال گام‌های بسیاری برداشته شده است.
 
وی فقرزدایی و محرومیت زدایی از مسائل مهم کشور برشمرد و اظهار کرد: نباید در مملکتی که در همه جای آن ثروت است چهره کریه فقر مناطق مختلف کشور ما را فراگرفته باشد.
 
رئیسی فقر را محصول بی عدالتی اجتماعی عنوان و تاکید کرد: راهکار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، اجرای عدالت است.
 
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اجرای عدالت محوری‌ترین نکته است،گفت: آنچه می‌تواند از تولید پرونده و فساد اجتماعی جلوگیری کند، عدالت اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

رئیسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رونق و جهش تولید، گفت: معلوم می‌شود که امروز دوای همه درد‌های جامعه ما در رونق و جهش تولید است.

وی با اشاره به اینکه دولت، نهاد‌ها، سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح امروز در راستای توانمندی اقتصادی و امنیتی باید تلاش کنند تاکید کرد: ایران قوی، اقتصاد قوی و امنیت قوی می‌خواهد.

رئیس قوه قضائیه اشتغال را از مهمترین دغدغه‌های امروزی کشور برشمرد و گفت: امروز ۱۵۰ هزار اشتغال ایجاد شده است و این کاری ارزشمند است، زیرا اشتغال در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی نقش مهمی دارد و یکی از راه‌های کاهش جرم، افزایش تولید و اشتغال و کاهش فقر است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: نباید در هیچ شرایطی سیاست‌های اقتصادی، منافع ملی و دستیابی به منافع ملی را به آنچه در خارج این مرز‌ها می‌گذرد گره زد.

وی با بیان اینکه با ظرفیت و نیروی کار جوان موجود می‌توان کار‌های ماندگاری در کشور انجام داد گفت: راهکار رفع همه مشکلات کشور در داخل است و هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد.

رئیسی با اشاره به اینکه در برخی نقاط کشور آب، خاک و هوای مناسب وجود دارد، ولی افرادی هستند که از مراکز خیریه کمک دریافت می‌کنند گفت: فقط باید مجموعه‌ای باشد که این نیروی انسانی کارآمد و ثروت ملی را به کار گیرد تا هم تولید و هم اشتغال فعال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
اگر واردات را تا جای ممکن قطع کنید 99% تمام مشکلاتی که گفتید حل می شود. اما الان تمام دغدغه مسئولین این است که چرا آمریکا نمی گذارد نفت و مواد خام را از کشور خارج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
این مطالب را 80میلیون ایرانی دارند می گویند. آیا شما مسئولین هم باید مثل بقیه مردم فقط بگویید؟! تمام امکانات یک کشور دست شما مسئولین است اینکه مشکلات حل نمی شود کاملا 100% تقصیر مسئولین است. تا کی می خواهید فرافکنی کنید. این مسئول مسائل را گردن آن مسئول می اندازد و آن یکی گردن مردم می گذارد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
جناب رییسی لطفا اول از شرکت نفت شروع کنید.فاصله حقوقی ما کارگران پیمانکاری نفت با رسمی ها خیلی زیاد است.پسر من معلول ذهنی حرکتی خیلی شدید است چون رسمی نیستم بعد از ۱۹سال هنوز حتی یکبار از پسرم سرکشی نکردند.تبعیض و بی عدالتی در شرکت نفت خیلی زیاد است.چرا بعد از ۲۰سال نباید تبدیل وضعیت بشویم؟هزینه پوشک پسر معلول من در ماه حدود ۱ میلیون تومان است +هزینه دارو و ....لطفا یادتان نرود‌‌.ما منتظریم.
آخرین اخبار