تحریم‌های جدید خزانه‌داری آمریکا علیه سوریه

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه اشخاص و نهاد‌های مرتبط با سوریه وضع کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم‌های جدیدی علیه اشخاص و شرکت‌های مرتبط با سوریه خبر داد.

در این میان اسامی شرکت‌های مرتبط با بخش نفت سوریه نیز در لیست تحریم‌ها درج شده است.

در بیانیه این نهاد آمریکایی آمده است: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز تحریم‌هایی علیه مقام‌های نظامی، اعضای پارلمان، نهاد‌های دولتی و اشخاصی از سوریه را وضع کرده است که هدف بهبود صنعت نفت این کشور را دارند.»

بر این اساس وزارت خزانه‌داری آمریکا لیستی از ۷ فرد و ۱۰ نهاد را به فهرست تحریمی‌های خود افزوده است.

این نهاد آمریکایی درباره علت این تحریم نیز نوشت: «تحریم‌های جدید متوجه افرادیست که حامی شبکه تولید نفت سوریه هستند.»

«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در این باره گفت: «وزارت خزانه‌داری برای اعمال فشار و تحریم علیه رژیم [بشار] اسد و حامیان او اصرار دارد.»

خرداد ماه امسال «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا از تحریم ۳۹ فرد و نهاد سوری از جمله «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و همسر او به موجب قانون قیصر خبر داد.

در آن زمان وزیر خارجه آمریکا در سخنانی بی اساس مدعی شد: «تحریم‌های بیشتر را تا زمانی که دولت سوریه و بشار اسد به راه حل سیاسی متوسل شوند، ادامه خواهیم داد.»

دولت آمریکا پیشتر از آن اعلام کرده بود به زودی تحریم‌های تازه‌ای را علیه دولت سوریه اجرایی خواهد کرد. آمریکا این تحریم‌ها را در پی پیروزی‌های اخیر دولت سوریه و با هدف جلوگیری از رسیدن منافع مالی به دولت سوریه به اجرا درآورده است.

«کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، به شورای امنیت گفته است: هدف (این تحریم‌ها) این است که مانع از کسب درآمد و حمایتی شود که دولت سوریه از آن‌ها بهره برده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خوبه
آخرین اخبار