انجام ۹۰ هزار سی.تی.اسکن بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۰ هزار آزمایش سی.تی.اسکن از بیماران مشکوک و مبتلا به این ویروس در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر شاپور بدیعی جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا به مناسبت روز جهانی رادیولوژی با اشاره به انجام ۹۰ هزار سی.تی.اسکن بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی، گفت: روش‌های تصویربرداری و بویژه سی. تی. اسکن راهکار مناسبی برای تشخیص و غربالگری بیماران مشکوک به کرونا به شمار می‌رود که سرعت عمل در شناسایی بیماران مبتلا، دقت زیاد و حساسیت بیشتر نسبت به روش‌های آزمایشگاهی از جمله مزایای این روش می‌باشد.

او افزود: رادیولوژیست‌ها و کارشناسان پرتونگاری از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به عنوان بازوی قوی دوشادوش کادر درمان نقش ارزنده‌ای در تشخیص بیماری و درمان بیماران مبتلا داشته‌اند.
بیشتربخوانید


جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا ادامه داد: تلاشگران رادیولوژی و پرتونگاری که بخش حائز اهمیت در حوزه تشخیص‌های پزشکی محسوب می‌شود، به رغم خطرات ناشی از پرتونگاری، در خدمت به بیماران و جامعه پزشکی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و با هیچ زبان و قلمی نمی‌توان از این احساس مسوولیت و ایثار و ازخودگذشتگی آنان قدردانی کرد.

دکتر سید محمد حسین بحرینی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در پیامی روز جهانی رادیولوژی را به اعضای هیات علمی، همکاران رادیولوژیست و پرتونگار و تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت.

او افزود: این روز‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، تمامی همکاران در حوزه بهداشت و درمان با حجم بسیاری از تقاضای خدمت مواجه شده اند که در این میان، تلاش همکاران پرتونگار و رادیولوژیست به عنوان افرادی که با کار دقیق خود به تشخیص این بیماری کمک می‌کنند، ستودنی است.

 
منبع:ایرنا
انتهای پیام///ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.