خودسوزی پسماند‌های دفن شده در منطقه برومی اهواز

پسماند‌های دفن شده در زیر خاک در منطقه برومی اهواز خودسوزی و دود و بوی نامطبوعی متساعد می‌کنند.

محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: محل قدیمی دفن پسماند شهر اهواز در بخش برومی بوده که در آن زمان زباله‌ها زیر خاک دفن می‌شدند.

او  با اشاره به اینکه این روش دفن پسماند در زیر خاک مربوط به گذشته است و اکنون آن زباله‌ها زیر خاک خودسوزی می‌کنند که سبب ایجاد دود و بوی نامطبوعی در منطقه برومی می‌شود، افزود: دود خودسوزی زباله ها در اطراف ۳ شرکت آموزش فنون، بهره برداری نفت و گاز مارون و پیرا حفاری  اوایل صبح نمایان است.

اشرفی با بیان اینکه در کارگروه اضطراری آلودگی هوا که با حضور استاندار خوزستان برگزار  و موضوع پسماند‌های دفن شده در برومی بررسی شد، تصریح کرد: تا ۱۰ روز آینده شرکت نفت و گاز کارون  باید برای این محل، برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بخش قابل توجهی از آلودگی هوای کلانشهر اهواز به محل دفن پسماند‌ها در سایت صفیره که در بخش غیزانیه قرار دارد، مربوط می‌شود و شرایط بسیار نامطلوبی دارد که به دلیل سوء مدیریت از سوی شهرداری شاهد معضلات جدی درخصوص شرایط نامناسب هوا و بروز مشکلات تنفسی برای شهروندان هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.