عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چالش‌های پیش روی رئیس جمهور جدید آمریکا/ واشنگتن در تمام نقشه‌هایش شکست خورد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سیاست خارجی آمریکا نتوانست در ۴ سال گذشته دستاوردی داشته باشد و نقشه‌هایش شکست خورد.

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ با حرف و حدیث‌های بسیار فراوان شروع شده و اکنون هم با تقلب گسترده‌ای که هر دو طرف حرب جمهوری خواه و دموکرات معتقد هستند در این انتخابات انجام شده در جریان است.

او افزود: انتخابات آمریکا هنوز تمام نشده است، رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که جو بایدن رئیس جمهور منتخب این کشور است، اما مقامات رسمی واشنگتن یعنی افرادی که مسئولیت شمارش آرا را بر عهده دارند، هنوز این موضوع را به صورت رسمی بیان نکرده‌اند، همچنین ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرفته است و اعلام کرده به صورت رسمی از روز دوشنبه موضوع شکایت خود را بیان و از طریق حقوقی آن را دنبال می‌کند. چنین شرایطی در سال ۲۰۰۰ میلادی هم اتفاق افتاد که علی رغم پیروزی آقای ال گور در مقابل جورج بوش، حدود ۴۰ روز بعد دیوان عالی آمریکا به صورت رسمی جورج بوش را برنده انتخابات اعلام کرد، بنابراین باید منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

عابدینی تصریح کرد: با سیستم انتخاباتی پر تقلب آمریکا هر رویدادی ممکن است به وقوع بپیوندد، گرچه به دلیل اینکه جامعه جهانی و دولت پنهان در ایالات متحده آمریکا مایل نیست که دیگر ترامپ قدرت را در کاخ سفید به دست بگیرد، احتمال برگرداندن رای به نفع ترامپ بسیار اندک بوده، اما در دنیای سیاست هرچیزی ممکن است.

رئیس جمهور جدید آمریکا با چه مشکلاتی رو به رو است؟

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: فرض کنیم که جو بایدن به عنوان رئیس جمهور واشنگتن انتخاب شود، این رئیس جمهور در حوزه داخلی و خارجی با چالش‌های فراوانی مواجه است؛ در حوزه داخلی مشکل موضوع مهار کروناست که بیش از ۲۴۰ هزار نفر را در واشنگتن به کام مرگ کشانده است، علاوه بر این موضوع تبعیض نژادی هم در آمریکا نهادینه شده، موضوع دیگر بحران هویت  است که واشنگتن از آن رنج می‌برد، همچنین مسئله مربوط به اعتراضات گسترده‌ای که طی حدود ۵ ماه گذشته بر ضد بی عدالتی در آمریکا وجود داشته است و رئیس جمهور جدید باید بر آن غلبه کند.

او افزود: آمریکا با چالش دو قطبی شدن جامعه واشنگتن هم رو به رو است، در جریان انتخابات هم می‌بینیم که حدود ۶۹ میلیون نفر به ترامپ رای داده‌اند و حدود ۷۴ میلیون نفر به بایدن، این نشان از دو قطبی شدن شدید جامعه است، البته بیکاری، فساد مالی و موضوعات مربوط به اقتصاد نا بسامان هم از جمله موضوعاتی است که رئیس جمهور جدید در واشنگتن با آن دست به گریبان خواهد بود.

قدرت گرفتن رقبای آمریکا و بی اعتمادی همپیمانانش چالش اصلی این کشور

عابدینی با اشاره به تحولات بین المللی که رئیس جمهور جدید آمریکا باید برای آن چاره اندیشی کند، گفت: اعتبار آمریکا نزد همپیمانانش هم بسیار کم شده است و کشور‌هایی مانند فرانسه، انگلیس و آلمان و حتی کشور‌هایی مانند کره جنوبی و ژاپن نسبت به واشنگتن بی اعتماد شده‌اند، علاوه بر این رقبای آمریکا قدرت گرفته‌اند کشور‌هایی مانند چین، روسیه، ایران و بسیاری دیگر شرایط شان نسبت به ۴ سال گذشته بهتر شده است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سیاست خارجی آمریکا نتوانسته است طی ۴ سال گذشته دستاوردی داشته باشد و پرونده‌های مهمی که واشنگتن در آن‌ها دخیل بوده  شکست خورده است، پرونده هایی اعم از کودتا در بولیوی، ایجاد نا آرامی در ونزوئلا یا مشکلاتی که قصد داشت برای چین و روسیه ایجاد کند و فشار‌های اقتصادی که سعی داشت علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک ببیند، این‌ها یکی پس از دیگری ناکام مانده است.

او افزود: بسیاری از توافقات بین المللی مانند برجام، نفتا، یونسکو، معاهده تغییرات آب و هوایی و حقوق بشر از سوی آمریکا زیر پا گذاشته شده است، این‌ها هم مسائلی است که به عنوان چالش‌های فرا روی رئیس جمهور جدید اگر بایدن باشد، وجود دارد، بنابراین ما باید منتظر باشیم که ببینیم آمریکا در برابر این ناکامی‌هایی که در حوزه داخلی و خارجی دارد کدامین مسیر را انتخاب می‌کند.

آمریکا دیگر اَبَر قدرت نیست!

عابدینی تاکید کرد: دیگر نمی‌توانیم آمریکا را اَبَر قدرت تلقی کنیم و حداکثر می‌توان آن را یک قدرت بزرگ در نظر گرفت، چراکه ابر قدرت باید سه ویژگی داشته باشد؛ نخست باید قدرت تمام کنندگی داشته باشد و هنگامی که در مورد موضوعی تصمیم می‌گیرد بتواند آن را عملیاتی کند، اما واشنگتن در این مرحله نتوانسته است در ایران، بولیوی، سوریه، ونزوئلا، روسیه، چین و دیگر کشور‌ها دیدگاه خود را عملیاتی کند.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: ابر قدرت باید توان ایجاد شکاف بین رقبا را داشته باشد، درحالی که طی این مدت می‌بینیم آمریکا نه تنها نتوانسته است بین رقبای خود شکاف ایجاد کند، بلکه رقبا به صوررت باور نکردنی در حال ایجاد ائتلاف هستند، مانند همکاری‌های گسترده‌ای که بین ایران، روسیه و چین و دیگر کشور‌های رقیب واشنگتن به وجود آمده است.

او افزود: ابر قدرت باید توان ایجاد ائتلاف میان همپیمانان را داشته باشد، مثلا کشور‌های فرانسه، انگلیس و آلمان که می‌بینیم که بین آن‌ها هم هیچ وحدتی شکل نگرفته است، بلکه آن‌ها هم با بسیاری از سیاست‌های کاخ سفید در حوزه‌های منطقه غرب آسیا و حوزه‌های مربوط به رژیم صهیوینستی از جمله انتقال سفارتخانه از تل آیو به قدس، ضمیمه کردن جولان و معامله قرن مخالفت جدی دارند.

عابدینی تاکید کرد: آمریکا اکنون دوران ضعیف خود را می‌گذراند و مولفه‌های متعددی دال بر افول واشنگتن وجود دارد، حال باید دید رئیس جمهور جدید آیا این توان را دارد تا بر مولفه‌های منجر به افول آمریکا مقابله کند یا فقط ممکن است سرعت آن‌ها را کاهش دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
؛سیاست خارجی آمریکا نتوانست در ۴ سال گذشته دستاوردی داشته باشد و نقشه‌هایش شکست خورد؛ این برای ما دقیقا یعنی اخطار. دلیل اینکه ۴ سال رسانه‌های آمریکا تو سر ترامپ کوبیدند و در نهایت با تقلب هم شده انداختندش بیرون یعنی نقشه‌هایی که نتونستند پیاده کنند رو بزودی با دموکراتهای خوش خط و خال پیاده می‌کنند. بدترین ضربه رو به ایران اوباما زد و اوباما بود که هم جایزه صلح نوبل گرفت هم به لیبی حمله کرد و هم با کمک عربستان و امارات سوریه رو به خاک و خون کشید. دلیل دشمنی شدید رسانه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی غرب با ترامپ این بود که گاهی راستشو میگفت و چون تاجر بود حاضر به راه انداختند جنگ جدید نشد. الان هم دیر نشده و اگه اوکی بده شاید با رای دادگاه عالی یا حتی شده با برگزاری دوباره انتخابات رییس جمهورش می‌کنند چون ترجیح میدند جنگ بزرگی که پیش رو هست به پای یه ناسیونالیست نوشته بشه نه یه گلوبالیست
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۰:۰۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
انشاالله این رئیس جمهورهم مولفه های منجربه سقوط وافول استکبار صهیونیستی امریکا را سرعت میبخشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
باسلام آقای کارشناس اگر تو آمریکا ده نفر کودک کار پیدا کردی اون وقت بگو آمریکا شکست خورده همان شماها راست میگویید آمریکا منزوی شکست خورده هست که اکثر مسئولان نمان فرزندانشان آمریکا زندگی میکنند وبه ریش ما میخندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
میشه منو بفرستید مثل بچه های مسولین به امریکای رو به نابودی ! مدرک کارشناسیتو از کجا گرفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
چرت وپرته:زوال مادرآمده آمریکاه شکست خورده همیشه به گفتن صحبتهای غیرواقعی عادت کرده ایداین ماهستیم که دربرابرآمریکاه شکست خوردیم آمریکای امروزآمریکاه قوی وابرقدرت جهان وامروز ایران راببینیدیک کشورورشکسته که اقتصادش ازهم گسسته است ومردمش درفقرمطلق بسرمی برندمروم ورشکست کرده اندکارنیست ولی بجایش دزدی رانت کلاهبرداری وووووازچی دفاع می کنیدازهیچ چی....
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اخه چالشهای پیش روی امریکا به شما چه مربوطه // شما به سیاه چاله های اقتصادی مملکت خودمون بپردازید // که همه مرم فقیر را داره میبلعه
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
تو که واقعا تو تحلیل دست همه بچه های سیاسی رو از پشت بستی لطف کن چاله هی خودتونو پر کن بعد دنبال دیگران باش این فرمایش امام صادق نه ....
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۳۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
چه ترامپ ملعون تروریست چه جوبایدن موذی خبیث هردوتاشون از اهالی جهنم هستند و از پایه گذاران ظلم و ستمگری و بی عدالتی و تبعیضگری و تروریست و تروریست پروری و دستان خبیثشان به خون هزاران هزار مظلوم و بی گناه در سر تا سر جهان آلوده است ، جوبایدن موذی دروغگوی آب زیر کاه بزن درروی تروریست پرور پایه گذار تحریمهای ظالمانه جهانی تبعیضگر بی عدالت هم نمی تواند کشور آمریکا را از جنگهای داخلی پی در پی نجات دهد کشور آمریکا رو به فروپاشی و تجزیه و انحطاط است و به سه کشور مستقل تقسیم خواهد شد کشور آمریکای نژادپرستان جمهوری خواهان فاشیستها کشور آمریکای دمکراتها و کشور آمریکای قانون مند حقوق بشرانه عدل و عدالت بدون تبعیضگری مومنین مستضعفین رنگین پوستان از هر نژادی که در آن فقر تهی دستی و محرومیت و فساد فحشا و بی بندباری دزدی و اراذلین اوباش اشرار و حق خوران و حق کشان مظلوم کشی و شکنجه گری بی عدالتی و تبعیضگری و باند بازی و حزب و جناه بازی درآن وجود نخواهند داشت و ثروت ملیشان به صورت صحیح مابینشان تقسیم خواهد شد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ترامپ این مترسک و آلت دست نظام سلطه جهانی که همان اتحاد زور و زر و تزویر که به مثلث شوم آمریکا-اسرائیل-گاوان شیرده معروف هستند کاتالیزوری بود که در مدت زمامداریش سرعت واکنش رو به افول آمریکا را زیاد کرد و جوبایدن باید آش آلوئی را که ترامپ پخته و پخش کرده جمع و جور کند................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
درودبرکارشناس خوب وکاربلد جناب عابدینی غربگدایان خیلی حقیرند وخائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خوب چی بگه اگه واقعیت رو بگه بنده خدا همه ناامید از دنیا میریم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
چند حقوق میگیری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
آقای عابدینی .
بزار نفس بکشیم . تو رو خدا دست بردار .
التماست میکنم کمی فکر کن . به پدر مادرها رحم کن .

دیگه جنگ بسه . اینقدر حرف گنده از شکم سیری نزنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
واقعیت چیزی هست که شاهد آنیم.کور نیستیم می بینیم.دست همه برای مردم رو شده.بخصوص اونهایی که دستشون خالی خالی هست و هیچی ندارن و فکر میکنن مردم نمی دونن.شما هم جناب تحلیل گر،نه امریکا رو می شناسی و نه ایران و موقعیتش را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
شما برای دولتهای دیگه خط ونشون نکش!؟؟ که هرچی کشیدید، سرمون اومد!؟! دیدی که!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۳:۰۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
به جای اینکه بگوییم آمریکا دیگر قدرتمند نیست بگوییم خدا را شکر خطر رفع شد.به جای جنگهای نیابتی و خروج سرمایه کشور به این طرف و آن طرف کمی به فکر وضع موجود کشور خودمان باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۵۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام .چشم اساعه اجراع مییییشششح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
امریکای بدبخت! ما خیلی خوشبختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
معلوم هست کجا بی . چشمات بازه ؟. می بینی؟
ما له شدیم . ببین ، کجایی؟؟؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
عبدالمجید سجادیان
۲۲:۱۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ازشما کمک خواهند گرفت جهت نجات سیاست واقتصاد امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
یعنی دو تا کارشناس اقتصاد دان نداریم ما رو از لجنی که دولت مصوب آن هست بیرون بکشند، یا خدا کجایی نه راه کوچ داریم نه می توانیم زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
نفست از جای گرم در میاد
خبر نداری حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
جناب عابدینی بجای بدبخت جلوه دادن آمریکا. کمی به اوضاع جامعه خودمون نگاه کن .
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۱:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
چقدررهبربگه سگ زرد برادرشغاله کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
بزارین ما مردم نفس بکشیم. بزارین مثل بقیه دنیا مثل آدم زندگی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
رستم
۲۱:۱۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
آمریکا شکست خورد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اینها رو ول کنید اگه دلار اومده پایین چرا اجناس پایین نیومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
بله شما درست میفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
رابطه ی ایران وآمریکا مثل رابطه ی زندانی با زندانبان است که هر چهار سال این زندانبان عوض می شود وما میتوانیم چند روزی بریم هواخوری البته زندانی چاره ای جزمقاومت ندارد۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مشکل مردم ایران مسئولین از خدا بی خبر است فقط ده درصد آمریکا است بقیه دولت و۲۰ درصد مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
فعلان مردم داخل ایران نابود شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
واقعا امریکا شکست خورده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
داداش کجا زندگی میکنی؟حقوقت رو ازکی و چی میگیری،ریال یا دلار؟آمریکا شکست خورد یا ما،که بدبخت بودیم و بیچاره شدیم.علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
تحقیق بفرمایید
۱۹:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
بایدن دشمن ایران هست و خواهد بود ولی تفاوتش با ترامپ در ظاهر هست بایدن دشمن اصلی حاج قاسم بود و در زمان او داعش بوجود آمده تا مردم منطقه تکه و پاره کند آیا صحبت بایدن بعد از شهادت سردار را شنیده اید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ما به جوبایدن نیاز نداریم ما مسولین میخوایم که ی جو غیرت و ی جو همت داشته باشن تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
نداریم خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مردیم از بس شعار تو خالی شنیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مسئول بدون صلح با دنیا هیچکاره هست وقتی ایران الان به همت همین آقایان مسئول در داخل وارد fatfنمیشن این یعنی یجای کار می لنگه آقایان نگران جیبشان هستن نه ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مسئولین ماچه غیرت داشته باشند چه نداشته باشند فرقی نمیکنه . ما قدرت مبارزه اقتصادی با آمریکارو نداریم و تجهیزات نظامی ما هم در این دوران نتوانستند قدرت بازدارندگی مناسب در این جنگ اقتصادی داشته باشند. هیچ کسی هم راه کار مناسبی نداره فقط همه به هم میگن لنگش کن. فقط تنها راهش فدا کردن قشر ضعیف جامعه هست . اینایی هم که سینه چاک میدن برای مبارزه با آمریکا همشون حداقلهای یک زندگی راحت رو دارند. خدایا خودت شاهد باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
خواهش میکنم از این چرتو پرتا نگید بسه دیگه.اگه دلار یه خورده اومده پایین به خاطر همین انتخاباته امریکاست بدترش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
درسته چون قراره به زودی با آمریکا مذاکره کنیم و وضعیت بهبود پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۰:۲۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
برای این افراد که الکی کارشناس شدن مهم اینه که همیشه باید با آمریکا و یا این و اون کشور مشکل ایجاد کنیم که دلار بالاتر بره و کاسبی یه عده از جیب مردم رونق بگیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
چطوری می خواهید در آن دنیا جواب خدا را پس بدهید.چقدر دروغ.مردم دارند زیر فشار له می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
آره ما پیروز شدیم . یه نگاه به آمار زاد ولد شیعه در ایران بکن . وضع فرهنگی . جوانان . اختلاس ها ، بعد به عنوان کارشناس اظهار نظر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
چطوری رو هوا حرف میزنین؟ شعار بسّه دیگه. ببینین قیمت اجناس چند برابر شده. فاصله طبقاتی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
لعنت به شما.نمیگذارید یک روز مردم دلشون خوش بشه شاید یه کم قیمت ها بیایید پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سیاست خارجی آمریکا نتوانست در ۴ سال گذشته دستاوردی داشته باشد و نقشه‌هایش شکست خورد.
آقای عابدینی خودتان بهتر میدانید که آمریکا کلی دستاورد داشته و شما با این اظهار نظرهای کارشناسی ، فقط وجهه خودتان را خراب می کنید . قطعا اگر مردم فهم سیاسی شان بیشتر از شما نباشه کمتر از شما هم نیست . پس سعی کنید نظرات کارشناسی تان بر مبنای واقعیت ها باشه . چون مردم سیاست را خوب می فهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
درسته آفرین به شما که با این متن زیبا با اینگونه افراد کو خودشان را همه چیز دان میدانند مقابله میکنید
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۰:۳۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
درسته. واقعا این به اصطلاح کارشناس بگه دستاورد مردم ایران چی بوده؟ جز سفره هایی که هر روز خالی تر میشن؟ در این چنده دهه اخیر مردم شهید شدن. اسیر شدن . جانباز و شیمیایی شدن . تحریم شدن. گرانی کشیدن و میکشن . فقیرتر شدن . و دهها مشکل دیگر که واقعا اگه بخوایم بگیم میشه کتاب امیر ارسلان. ولی چی بدست آوردن؟ چی دادین به مردم؟ جز اینکه شما با فقر و فلاکت و بدبختی مردم همیشه پز دادین . مردم زجر و سختی کشیدن و پزش رو شماها دادین. جیب خالی و پز عالی. نشستین روی مردم و بدبختیها مال مردمه ولی بچه های مسئولین در همین آمریکایی که شما میگین دارن زندگی و کار و کسب میکنن. بس کنین خجالت بکشین. قباحت داره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
آقای عابدینی کارشناس رنگ مو باشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
دوباره شروع شددوباره قلمفرسایی ها شروع شد ملت ما نباید روی خوش ببینند پس معلومه اشکال کار ازماست ملت همیشه درتحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
این اقایان فکر کنم جنس خوب مصرف می کنند
کلا در هبروت هستند
عجب جنسی است
Iran (Islamic Republic of)
V
۱۸:۰۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اقای عابدینی شما ظاهرا تو ایران زندگی نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
V
۱۸:۰۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
پراید رسید بهد۱۴۰ میلیون
اون وقت ایشون میگه امریکا به هیچ یک از اهدافش نرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مشکل ما اینه کارشناس مسائل ایران نداریم و فضول همه کشورها هستیم جز ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
این مثل دیبی کلاه قرمزی حرف میزنه، آمریکا در همه نقش هایش پیروز شد و مردم ایران از مسولین شکست خوردن

ایشون درباره رییس جمهور بعدی ایران حرف نزد که با چه چالش هایی روبرو است؟

چالش کرونا که 38 هزار کشته تا به امروز داشته
چالش خط فقر
چالش روز افزون قیمت کالاهای اساسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
نمیدونم دکترات و کجا گرفتی ولی دلار ۳۰۰۰۰ تومان و پراید ۱۵۰ میلیون تومان و سکه ۱۵ میلیون تومان هم نمیتونه موفقیتی برای ما باشه. کما اینکه ورود رژیم صهیونستی به نزدیکی ما و انفعال ما هم موفقیتی برامون نیست. فروش ۴۵۰ میلیارد دلار اسلحه از طرف آمریکا به کشورهای بی مغز عربی در سایه ایران هراسی هم موفقیت ما نیست. پس پیدا کن موفق رو....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
همه این حرفا درسته ولی دولت تمام سعیشو کرد تا برجام به دست بیاره حتی بعد از برجام گرانی وجود نداشت و برنج وارداتی با کیلویی 2 هزار تومن وارد میشد چو این دولت با دیپلماسی کار کرد کارستان
Latvia
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
نظرات کارشناسیت منو کشت! واقعا ما رو چی فرض کردین !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
شما هم فقط ماست مالی کن!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
از کی تاحالا پیاز شده جزو میوه ها؟
تو برو کشکت را بساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
فکر کنم مسئولین ما فرا زمینین،هیچ درکی از واقعیت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
فکر کنم مسئولین ما فرا زمینین،هیچ درکی از واقعیت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
حالا، در صورت برقراری دمکراسی در آمریکا به من ثابت شد، درحالی که ترامپ در راس قدرت شد برگزاری انتخابات ثابت کرد دمکراسی به معنی ئاقعی در آمریکا هست، و فردی که بد کار می کند، میخواد رئیس جکهور باشد یا هر کس دیگه کنر گذاشته می شود، برعکسنتایج این انتخابات آبرو را به آمریکا برگرداند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
احسنت و حالا کسانی که با برام و رئیس جمهور روحانی مشکل داشتند باید سر عقل بیابند و باب مذاکره ای که با آمریکا باز شده است را مغتنم شمرده و این فشار و سختی و گرانی را از دوش ملت ایران بردارند.
Germany
محمد
۱۶:۵۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ملت ایران را با همراهی دولت کلیدی نابود کرد بعد اونا شکست خوردن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
دولت روحانی هیچ زمانی شکست نخورد بیایید واقع بین باشیم در واقع ترامپ کارشکنی کرد و از برجام خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
تحلیل جالبی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اونا شکست خوردن شما برنده شدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
شاید منظورشان همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
آره آقای کارشناس شرایط ما خیلی بهتر شده !شرایط شما و مسئولین نه مردم که سفره شون روز به روز کوچکتر شده آرزوی خرید یک کیلو گوشت داشته باشند.بزارید این حرفا را حزب و جناح نخواستیم ،اصولگرا و اصلاح طلب نخواستیم .فقط به فکر مردم باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
لعنت خدا بر ترامپ چون اون از برجام خارج شد زمانی که برجام با استفاده از تیم دیپلماسی دولت روحانی بدست آمد کشور خیلی خوب داشت جلو میرفت از همین آمریکا برنج وارد کردن که قیمت مصرف کننده نهاییش 2 هزار تومن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ان شاالله بر خلاف خواست شما کرونا زودتر ریشه کن خواهد شد.
France
ایران
۱۵:۵۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
عجب کارشناسی داریینا کاکو
Belgium
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
شما یه سری به بازار بزنی و از مردم بپرسی قشنگ متوجه میشی که کی شکست خورده انقد دروغ تحویل مردم دادین بس نیست
آخرین اخبار