باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مجلس چه آشی برای خدمت سربازی خواهد پخت؟

مجلسی‌ها بر این باورند که وضعیت فعلی خدمت سربازی دیگر قابلیت اجرایی ندارد، چرا که مدل فعلی به هیچ عنوان با نیازهای کشور منطبق نیست.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چند وقتی است که نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال تغییر ساختار خدمت سربازی هستند، چرا که به باور آنها سربازی اجباری از زمان حکومت رضاخان در سال ۱۳۰۴ در کشور با قوانینی سخت گیرانه پایه‌گذاری شد که تاکنون تحولی در درونش اتفاق نیفتاده است.

مجلسی‌ها بر این باورند که وضعیت فعلی خدمت سربازی دیگر قابلیت اجرایی ندارد، چرا که مدل فعلی به هیچ عنوان با نیازهای کشور منطبق نیست،  بنابراین  باید  مدلی ترسیم شود که هم امنیت کشور تأمین شود و هم افراد با رغبت و جانفشانی به خدمت سربازی اعزام شوند و نه به صورت اجباری.

ابولفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس به عنوان یکی از طراحان اصلی این طرح  اظهار کرد: «قانون نظام وظیفه ما از سال ۱۳۰۴ تاکنون تغییرات اساسی نداشته، در حالی که شرایط اجتماعی و سبک زندگی‌ها کاملا تغییر کرده است و قانون موجود به هیچ‌وجه پاسخگوی وضعیت فعلی ما نیست. ما جزو ۸ کشور دنیا هستیم که در آنها نظام وظیفه اجباری است، همچنین جزو ۶ کشوری هستیم که طی ۵۰ سال اخیر قانون سربازی آنها تغییر اساسی نداشته است. علاوه بر آن در اکثر کشورهای جهان دوره سربازی یک‌ساله است و ضوابط متفاوتی دارند.

وی افزود: می‌گوییم خدمت سربازی مقدس است، اما اگر به آن باور داریم چرا برای برخی افراد معافیت‌های خاص پیش‌بینی شده، یا اگر مقدس است چرا بسیاری از مسئولان ما پیگیر معافیت سربازی فرزندان‌شان هستند. مقدس‌بودن سربازی نباید فقط به کلمه و زبان باشد، نیاز به باور اجتماعی دارد، اما مشخص است که جامعه این باور را نپذیرفته است و ما معتقدیم دلیل آن اجباری‌بودن سربازی و ایرادهای قانون است. علاوه بر آن باید موضوع مهم کاهش جمعیت و تک‌فرزند ذکور داشتن بسیاری از خانواده‌ها را هم مدنظر داشته باشیم که با این شرایط و قانون فعلی، قطعا با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

ابوترابی همچنین گفته بود که بر اساس طرح جدید مجلس که با الگو گیری از تجربیات سپاه در مناطق مرزی تدوین شده است، سربازی به صورت داوطلب و حرفه‌ای در می‌آید و می‌تواند تا ۵ سال به طول بیانجامد. البته کسانی که می‌خواهند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند و سربازی هم نروند، می‌بایست سه برابر مبلغی را که ستاد کل نیروهای مسلح برای یک سرباز هزینه می‌کند، پرداخت کنند.

 همچنین  مجتبی رضا خواه نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لزوم اصلاح ساختار سربازی  گفت: لازم است شأن سرباز در نظر گرفته شود و کشور در برهه کنونی آنقدر به تخصص‌های مختلف نیاز دارد که به راحتی می‌شود افراد را در موقعیت‌های مناسبی به کار گرفت، همچنین تأمین مالی سرباز باید درنظر گرفته شود و شیوه‌ای که اکنون انجام می‌شود قطعا در شأن سربازان نیست و اگر فردی متأهل باشد دچار مشکل می‌شود.

البته بدیهی است که بر اساس اصل ۱۱۰  قانون اساسی تصمیم‌گیری در خصوص نیروهای مسلح مانند اصلاح ساختار سربازی باید به تأیید و موافقت فرمانده معظم کل قوا برسد. بنابراین هر طرح و ایده‌ای که بخواهد در قانون سربازی مطرح شود ابتدا باید به تایید رهبر انقلاب  رسیده و پس از آن در مجلس تصویب شود.

سردار مطهر معاون حقوقی و امور مجلس  ستاد کل نیروهای مسلح  با اشاره به برخی از پیشنهادات مطرح شده در مورد سربازی تصریح کرد:‌ در برخی از موارد پیشنهاداتی از سوی نمایندگان و دیگر گروه‌ها مطرح می‌شود که این پیشنهادات در قانون فعلی وجود دارد، اما به دلیل نبود اعتبارات اجرایی نشده است. بنابراین درخواست ما از نمایندگان این است که کمک کنند تا اعتبارات مربوط تامین شده و به مانند اجرای قانون فعلی افزایش یابد.

مطهر از نمایندگان مجلس و دیگر گروه‌ها و نهادهایی که پیشنهاداتی را برای اصلاح و بهبود کیفیت خدمت سربازی دارند خواست تا این موارد را به ستاد کل نیروهای مسلح منتقل کنند تا اقدامات و بررسی‌های کارشناسی لازم بر روی آن انجام شود.

 البته به نظر می‌رسد طرح مجلسی‌ها کیفیت لازم را برای تغییر موثر خدمت سربازی را نداشته و این روزها کمیته ای ویژه کار تغییر شیوه‌نامه این خدمت مقدس را به دست گرفته است.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه  خبرنگاران جوان، از بررسی طرحی جدید برای اصلاح ساختار خدمت سربازی در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی تأکید کرد: طرح  جدید مجلس برای اصلاحات ساختاری سربازی که آقای ابوترابی از طراحان اصلی آن است، نمی‌تواند نیازهای کشور را در این حوزه مرتفع کند، چرا که نقایص بسیاری دارد، بنابراین  ما این طرح را کنار گذاشته و از دستور کار خارج کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: همچنین طرحی برای اصلاح ساختار خدمت سربازی چهار دوره است که در مجلس معطل مانده و توسط هیئت رئیسه مجلس یازدهم به کمیسیون امنیت ارجاع شد، اما  اکنون  باتوجه به شرایط کنونی کشور قابلیت اجرایی ندارد، بنابراین بررسی آن دردی از کشور درمان نخواهد کرد به همین دلیل آن را نیز از دستور کار خارج کردیم.

تشکیل کمیته‌ای ویژه برای تدوین نظام سربازی متناسب با شرایط جدید کشور

ذوالنوری تصریح کرد: به تازگی کمیته‌ای ویژه متشکل از نمایندگان دستگاه‌های سازمان نظام وظیفه، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، اعضای کمیسیون شوراها و امنیت ملی و اجتماعی شکل گرفته است تا یک نظام جامع متناسب با نیازهای نیروهای مسلح و کشور تدوین شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سربازان ما مشکلات زیادی دارند که باید مسائل آنها برطرف شود، بنابراین ما به صورت کاملا فعالانه در حال تدوین طرح اصلاح ساختار سربازی هستیم  و هر هفته جلسات مداوم برگزار می‌کنیم و به زودی خروجی آن مشخص خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که بهارستان نشینان چه آشی برای تغییر رویه فعلی خدمت سربازی خواهند پخت، آیا خواهند توانست خدمت سربازی را از حالت اجباری بودن خارج کرده و آن را متناسب با شرایط روز کشور تغییر دهند این سوالی است که باید چندی دیگر به دنبال جواب آن بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
من یه مادرم پسرم میخواد بره سربازی از بس همه میگن که فرمانده ها به سربازها سخت میگیرن شب وروز ندارم شمارو به خدا این بچه هایی که چهار سال تو دانشگاه درس خوندن باید امریه بشن بچه های ما چه گناهی کردن که جز خانواده های معمولی هستن جز خانواده شهدا یا جانبازان نیستن از دولت به عنوان یه مادر درخواست میکنم که هر کس تو شهر خودش خدمت بکنه که ناهار وشام بیان خونه خرج دولت هم کمتر میشه تو این شرایط کرونا چون یه سرباز سرما بخوره کل سربازها درگیر میشن شمارو به این روزهای عزیز به حرف دل من مادر گوش بدید من همین یه پسر رو دارم فکر کنید لینم بچه خودتونه
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۳۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید به شما عزیزان گرامی ، سربازی باید اختیاری بشه ن اجباری ، بسیاری از کشور های جهان اختیاز هستش ، اگه اختیاری بشه و حقوق خوب و دوره های آموزشی رو هر کس که هر شغلی دوست داره یاد بدن و آخر کار مدرک اون رشته رو بدن ، خیلی ها از بیکاری در میان و یه شغلی که خودشون دوست دارن یاد میگیرن و وارد بازار کار میشن ، به خدا اینجوری خیری بهتره بیکاری درصدش خیلی میاد پایین و هر کس شغلی که دوست دا ه هم یاد میگیره و وارد بازار کار میشه ، مسئولین محترم خواهشا به فکر مردم باشن به خدا مردم تحت فشار هستن ، از اون طرف گرونی و هزینه های خرج زندگی بالاست ، از اون طرف این ، تو کشور های خارجی امتیازات گسترده و بزرگی به مردمانشون میدن ، بعضی از کشور ها حتی بچه هایی که تازه به دنیا اومدن تا زمان مرگ بهشون حقوق میدن بماند امتیازات دیگشون ، اونجا ارزش پولشون اگه به دلار هستش خرجاشونم به دلار هستش ن به ریال گه کم بیارن ، و بسیاری از امکانات هایی که قائل میشن امیدوارم رسیدگی های لازم انجام بشه به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
Sima
۱۲:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسئولین میترسن کسی بیاد جاشون رو بگیره واسه همینم اینقدر سنگ اندازی میکنند توی راه جوونای کشور که به هیچ جا نرسن!
هی جوونا رو عقب میرونن که بتونن بیشتر سمت شون رو مجلس حفظ کنند...اگه اینطور نبود حد اقل یه جوون تو مجلس داشتیم!
Iran (Islamic Republic of)
عاشق ایران
۲۲:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
خودشون دارن می گن تو کل دنیا 8تا کشور هست که سربازی داخلشون اجباریه ایران هم یکیشون سربازی به این نحو که اگر کسی سربازی نرود کارت پایان خدمت نداشته باشد حق استخدام داخل هیج جا را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
پیرو خط ولایست
۲۰:۵۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
انشالله با اختیاری کردن خدمت مقدس سربازی و همچنین بالا بردن حقوق سربازی , نه تنها گرایش خالصانه به خدمت کم نخواهد شد بلکه بیشتر هم میشود.
Iran (Islamic Republic of)
گرگ بی اعصاب
۱۰:۵۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
به نظر من سربازی یک چیزی درد نمی خوره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۵۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اول این که هر قانونی موافق و مخالف خودش رو داره
ولی باید یه جایی از شر اشتباهات گذشته خلاص شد ، مثل همین قانون سربازی اجباری
بله این وسط یه عده که الان در حال سربازی هستند ممکنه ناراحت بشن که چرا صبر نکردن ، یه عده هم خوشحال که خوب شد که سربازی نرفتند
اما باید قبل اینکه بیشتر از این ضربه بخورن جوان ها این قانون درست بشه
قطعا هستند بسیار کسانی که با گرفتن حقوق به اندازه یک کارمند ساده و نداشتن هیچ تخصصی حاضر به رفتن سربازی باشند
بازم هستند کسایی که تخصص دارند و به دلیل نبود کار در بازار باز هم حاضر به خدمت در سربازی با حقوق خوب هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۲:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تک فرزندمن بایک ماه تاخیربه سربازی رفته و۳ماه اضافه پشت دفترچه خورده۰حالامتاسفانه ۲۴ماه خدمت درجبهه مرابرای کسرازخدمتش قبول نمی کنند.آیا این عدالت است من که پارتی ندارم.به کجا مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۰:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تک‌فرزند ‌کفیل ‌می‌شود‌یا‌نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
کارم من بعد از دوازده ماه خدمت به بخش بیماران اعصاب کشید
Iran (Islamic Republic of)
براینر
۲۳:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
سربازی از یه بابت خوبه البته خوبه واسه همه یعنی چه پسر چه دختر چه پولدار چه فقیر چه آقازاده چه کارگر زاده چون تو آموزشی و خدمت خیلی چیزا یادت میگیری مثل صبر تحمل هوشیاری و ... چون خیلی سرباز تو فشار عصاب و روان و سختی و ... قرار میگیره برای همین واسه همه خوبه تا از حالت خام و سوسولی یا پرویی و لاتی در بیان
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۲۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
واقعا زور و اجبار و فساد و برده داری مسئولان رو میشه به وضوح مشاهده کرد. راه حل های خیلی ساده ای داره. فقط کافیه که بخوان انجامش بدن
1- هر شخصی که میخواد وارد نیروهای مسلح باشه اول باید پنج سال سرباز باشه . همزمان اموزش ببینه و امنیت رو هم برقرار کنه
2- سرباز حرفه ای استخدام کنن. بودجه رو هم همه ی مردم به عنوان مالیات پرداخت کنند ، خیلی از نیروهای مسلحی که الان دارن حقوق میگیرن واقعا ناکارآمد هستن. سربازی های اضافی و نیروها ی اضافی رو حذف کنن ، باور کنید نیاز به هیچ هزینه ی اضافیی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۱۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
ای بابا
Canada
ناشناس
۰۶:۱۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
واقعا باعث تاسفه ک با سربازا مث برده رفتار میکنن و حقوقشون واقعا پایینه حتی برای خوردن غذا هم پولی ندارن و سربازایی ک اقامتی هستن واقعا تو شرایط سختی قرار میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۰۰:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
من خودم به چشم دیدم یکی از اقوام پدرش مسئول شرکت نفت بود پسرش آموزشی تهران افتاد اتاق تک نفره حتی دستگاه بازی هم داشتن وبعد هم امریه افتاد نزدیک خونشون بعد هم بهش گفتن اصلا نیا فقط روزی دوساعت تو اینترنت برامون مطلب بفرست خدا راضیه خیر نبینیم که فرق میذارن
Iran (Islamic Republic of)
سلاطین
۰۰:۲۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
شما اجباریشو خدمت نمیاید چه برسه پس فردا اختیاری بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
الان اگه بخوای برس زن بگیری میگن رفتی سربازی میگی نه تموم تا سربازی نری نمی تونی برس سرکار ما خو بچه پول دار نیستیم از پدرمن پول بگیریم ما رو بزور میبرن سربازی میگن سربازی مقدس .. مگه زوره نمی تونیم بریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
پس تکلیف اون دسته که اجباری رفتن و ی کار بدرد بخور گیر نیاوردن بعدشم بیمه پول ازشون گرفت برا سابقه بیمه شون چی میشه ضرر اونا هم دم نظر بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
مجلس هر طرحی که داشته باشه به ضرر مردم به نفع خودشونه مجلس منفعل مردم نمیخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
۱۲ سال جون کندیم درس خوندیم با۲سال سربازی اجباری مجبوریم یارشته ای که اصلا علاقه نداریم زورکی بریم یاقید درس خوندن بزنیم بریم سربازی کل درس یادمون بره وپشتمون سردبشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سربازی اختیاری و خارج کردن سربازی از حالت اجباری،همین و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سربازی اختیاری و خارج کردن سربازی از حالت اجباری،همین و بس.
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۰:۳۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فقط امیدوارم یه طرح عالی بدن و هرچه زودتر تصویب بشه
سربازم بخدا دارم سختی میکشم
از وقتی اومدم خدمت افسردگی گرفتم
چون مشکل روحی روانی مالی و.....برام به وجود اومده
هیچکیم حرفمو نمیفهمه
هرطرحی دارین خواهش میکنم هرچه زودتر تصویبش کنین
که بدردمون بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
آخه چه فایده بیهوده س وقت تلف کردنه ای کاش بجاش آموزش یه شغلی حرفه ای میدادند که به دردشون بخوره هی شب تا صبح فقط نگهبانی یا محوطه جارو زدن و نظافت البته ایناهم واجبه ولی حرفه آموزی از همه واجب تر.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدا کنه این قانون سربازی اصلاح شه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۳۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
الان طبق گفته خود مسئولین محترم ما حدود سه میلیون مشمول غایب داریم که تعداد زیادی از اینها از لحاظ سنی بالای سی سال و دارای چندین سال غیبت هستند و عموما هم به بخش فقیر جامعه تعلق دارند.حالا سوال اینه که آخه آدمی که سنش رسیده به سی و چند سال و چندین سال هم طعم محرومیت های اجتماعی رو کشیده و تازه خودش کلی مشکل و گرفتاری توی زندگیش داره ، این آدم به چه درد نظام وظیفه میخوره ؟؟؟!!!!! چرا نظام وظیفه تکلیف مشمولان غایب سن بالا رو روشن نمیکنه ؟ یا پولی ازشون بگیرید و معاف کنید یا مثل سال ۸۲ معافیت سنی بدید.این مشمولان سن بالای دارای چندین سال غیبت دیگه خدمت برو نیستند و به درد سربازی هم نمی‌خوردند ، پس منطقی اینه که تکلیفشون روشن بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سربازی باید مثل ناجا یا ارتش ۵سال باشه منتها مثل ناجا با حقوق ومزایا بعداز ۵ سال هم هر کس دلش خواست برود نباید اجباری باشد اگر این طور بشه خیلی ها میرن
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۰۰:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بهترین کار این است که ارتش حرفه ای شود و از حالت اجباری خارج شود .البته همه افراد چه دختر و چه پسر باید یک دوره آموزش 45 روزه در مورد آشنایی با سلاح و مقدمات دفاعی یاد بگیرند.
Netherlands
Zebarmanda00@gmail.com
۲۰:۰۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
یعنی ی روز میاد اختیاری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
حالا کی میخوان این طرحو بدن...ی تاریخ مشخص بگن خب
Iran (Islamic Republic of)
K
۱۵:۲۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سربازی اختیاری نه اجباری.
Netherlands
Zebarmanda00@gmail.com
۲۰:۰۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
یعنی امکان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
حداقل یه کاری بکنن بالای 40سال دیگه بخشیده بشه الان تا 45ساله سربازه چطور میشه یه آدم 45ساله را برد اموزشی
Iran (Islamic Republic of)
نیکو
۰۶:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
یه زمانی من ودوست همکلاس ام همزمان به خدمت اعزام شدیم من رافرستادند مناطق مرزی وسخت بااینکه حتی کرایه رفت وبرگشت هم بسختی جورمی کردم اما دوستم رابخاطر داشتن پارتی وداشتن پدرپولداردرشهرستان خودمون وکنارخانواده اش هنوز بعداز 30سال بابت این بی عدالتی وتبعیض وتحقیر هم ز دوستم متنفرهستم وهم ازمسولین اعزام کننده
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۳:۴۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ما که۲۸ ماه در زمان جنگ خدمت سربازی را ا نجام دادیم چه چیزی به ما رسید باید خدمت سربازی داوطلبانه باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
مجاهد
۲۲:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سربازی بایدبه اختایر گذشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سربازی باید مثل کشورهای خارجی یک شغل باشه تا هر کس علاقه به ارتش داره واردش بشه و حقوق دریافت کنه نه اینکه اجباری باشه و باعث بوجود اومدن مشکلات برای خانواده ها بشه ...اگه اختیاری بشه و حقوق و مزایا و امکانات داده بشه جوونای علاقمند جذب میشن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
اقا لطفا پیگیری کنین بخدا کلی ظلم کردین در حق ما جوونا
ایندمون حیف شد تو این مملکت
تو سن بیست سالگی نه خوشی دیدیم نه زندگی
لااقل خیالمونو از این سربازی راحت کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اگه شما نرید حق کسانی که رفتن ضایع میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته
حالا چون تا الان روند اشتباه بوده و در حق عده ای اجحاف شده باید ادامه پیدا کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ح.ح
۱۹:۴۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
با سلام ،پسر نزدیک چهل سال دارد ،زن و بچه هم دارد ،اران دوماهه سربازی رفته ،مستاجر ،زن و فرزند با حقوق ۴۰۰تومان پول تاکسی نیست ،اصلا آدم دیوانه میشود ،نرود هم جایی نمی تونه کار کنه ،زندگی یک جوان یک جوان با تحصیلات تکمیلی در بهترین دانشگاه کشور پوچ و پوک ،و خانواده داغون،چون خودشان سربازی نرفتند درک نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
کوه یخ
۱۹:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
میتونست زودتر بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
بااین وضع کروناچطوری جوان مردم رومیبریدسربازی ،پسرمن آذرماه اعزام میشه من خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
حتما می فرمایید چون کرونا هست مرزا خالی بمونه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
خیر خالی نمونه، مگه بقیه کشورهای دنیا خالی مونده؟
ولی به بیگاری گرفته نشه و مثل بقیه کشورهای دنیا سربازی با حقوق، شرایط مناسب و.. انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
من لیسانس برق مخابرات دانشگاه دولتی ام
توی یگان مخابرات یه جایی بودم
رفتم سربازی هیچی یادم ندادن که هیچ
تازه منم بهشون بعضی روش ها رو میگفتم دارن اشتباه انجام میدن میگفتن تو بی سوادی
اخرش هم جای منو عوض کردن فرستادن واحد کامپیوتر
ویندوز نصب میکردم

الان هم خدا رو شکر ایلتس رو گرفتم و در حال پذیرش گرفتن هستم برم کانادا
سربازی دوزار خاصیت نداره برای سرباز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
مجلس هر تصمیمی بگیرد محترم است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۱۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
با عرض سلام
بنظر بنده دوسال خدمت رو میشه با یک سری راه حل ها تحمل کرد....مثلا اینکه حقوق سربازارو افزایش بدن یا اینکه زمان رو طوری برنامه ریزی کنن ک سرباز بتونه کنار خدمتش سرکارم بره و بتونه حداقل خرج خودشو دربیاره...اگه اینکارارو نمیتونید انجام بدید حداقل میتونید مدت سربازی رو به یکسال کاهش دهید...الان واقعا سربازی رفتن یه جور بی عقلیه با شرایط فعلی و اینکه الان شرایط جوری شده ک اگه یه نفر تو خانواده بیکار بمونه اون خانواده خرجای روزانشونم بزور درمیارن چ برسه به دوسال دوری از کار...از شما خواهشمندم به این مسئله رسیدگی کنید تا جووناام با دل و جون بیان خدمت کنن...با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۲:۳۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
دست نمایندگان درد نکنه با این تصمیم.خدا کنه طرحشون اجرایی بشه و سربازی بشه یک سال.
باور کنید من هم که بازنشسته آموزش و پرورش هستم باور کنید با این تصمیم مشتاقم برم یک سال خدمت کنم.چون یک سال تا چشم ببندی اومد رفت.
الان که دو سال هست نگران پسرم هستم.دو سال خیلی زیاده
Germany
.......
۱۴:۰۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اصلا نباید اجباری باشه حتی ۶ ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
پسرم .ازاول شهریور سربازه .هنوز نه بیمه اش مشخصه نه حقوق بهش میدن.
این هم از جونهامون ک دارن خدمت میکنن تو این کشور
France
Mohi
۰۱:۳۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
#سربازی_اختیاری
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۸:۴۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سربازی اجباری نمی‌روند. اختیاری باشد که از ریشه زده شده است
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۰۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
طرح خرید خدمت سربازی از فاسد ترین طرح هاست. این یعنی کسی که پول دارد به سربازی نمی رود و انکه پول ندارد بجایش خدمت میکند. یعنی انکه پدرش پول دار است در خیابانهای شمال پایتخت سوار بر خودرو انچنانی مشغول مانور و ...... میشود و انکهدمول ندارد بجای او به مرز کشور اعزام میشود تا امنیت را برای ان ماشین سوار پولدار فراهم کند. این یعنی اغاز اختلاف و مشاجرات خانوادگی . یعنی اوج فساد در قوانین. اگر سرباز نیاز نیست ، مدت را کم کنید . مثلا یکسال. وهمه به سربازی بروند. پولدار و بی پول.
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۸:۴۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
یکی از معایب خرید سربازی را گفتند
مسؤلین توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
هموطن عزیز مطمئن باش کسی که پولداره همین الانشم نمیزاره جوونش بره دوسال خدمت کنه هزار راه دیگه بلدن ولی اگه اختیاری بشه حد اقل خود اون جوون میتونه کار کنه البته اگه قسط بندی بشه جریمه خودشو بده ودر کنار خونوادش باشه لااقل اینحوری همه ادارات پر از کارمند خانوم نمیشه در حالی که هزاران جوان به خاطر خدمت نکردن بیکار و فراری هستند واز همه چیز محروم مطمعن باش در هر صورت پولدار ضرر نمیکنه این ما محرومین هستیم که همش بدبختیم نه پارتی داریم نه پول
France
محمد محمودی
۰۰:۰۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
باسلام
بنده ۲۷ سال سن دارم و خدمت سربازی نرفتم و الآن هم دارم زندگی ام را میکنم و شغل حوبی برای خودم خدارو شکر راه انداختم و در آمد خوبی هم دارم و هیچ مشکلی تو زندگی ام بابت نرفتن به سربازی نداشته و ندارم
خب مگه دیوانه هستید که میرید سربازی ؟؟؟ خب مثل من نروید !
به خدا هیچ مشکلی براتون تو زندگی بابت نداشتن کارت پایان خدمت
پیش نمیاد تازه اگر هم پیش اومد با پول میتونید اون مشکل رو حل کنید
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
بامدرک لیسانس جارو میزنم تو خدمت. مدتش رو کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
حذف سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اگر میخوان مشکل حل کنن ک راه داره
اگر میخوان شعار بدن ن
ی راهش اینکه سربازی مال همه باشه ولی یک سال باشه
یک ماه اموزش 11ماه خدمت
اکثرا با جون دل میرن ولی دوسال فرسایشی هست
و تحملش خیلی سخته
هم برای سرباز هم برای خانوادها. واقعا وقفه طولانی هست
خدا کنه درست تصمیم بگیرن واجرا کنن
ما ک پاش سوختیم
Canada
علی
۲۳:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بهترین خاطراتم دوران سربازی بود. شاید حین سربازی قر میزدم ولی الان که ۲ سال گذشته دلتنگ خدمتم. ۲۴ ماه خدمت کردم. شش ماه اضافه پشت دفترچه داشتم و ۳۶ روز اضافه حین خدمت. که شش ماهش رو رهبری بخشید. خدمت خوبه. لازمه آدم ۲سال زندگیش رو بی منت به سربازان و حافظان وطن بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
به جا این که به فکر جیب و شکم خودتون باشید

یه بار رو از دوش جوان ها بر دارید
هرچند خودتون سد راهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام واقعا دوسال ازجوانی راالکی هدرمیدهندمخصوصامتاهل هابه جای اینکه برند کارکنندتاخرج خانوادشون رادربیارند مجبورند به اجباربرندسربازی واین وسط زن و بچه هاشون سختی بکشند
Canada
علی
۲۳:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
یکی از دلایلی که بودجه نظامی ما نسبت به کشورهای دیگه کمتر هست وجود سربازی اجباری و حقوق کم هست. سربازی باید برای بانوان هم اجباری باشه. بجایی که من با فوق لیسانس برم نامه بزنم و نامه بایگانی کنم خانم ها که توانایی بالاتری دارن باید اینکار رو بکنن. آقایون هم بجاش رزم یا دفاع شخصی یاد بگیرن. مدت زمان خدمتم یکسال کنن.
Iran (Islamic Republic of)
‪Roz Sorkh‬‏
۲۲:۵۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
باید حقوق سرباز زیاد کنند که وقتی میاد خدمت بتونه پولی داشته باشه و شد هم پس انداز کنه .. از بازیکنان فوتبال هم جای خدمت الکی کردنشون پول بگیرن خرج سربازها کنند
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۱:۲۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
همش بستگی به پارتی ات داره.
اگه پارتی داشته باشی برات اسونه اگه پارتی نداشته باشی میافتی
خاش، دشت آزادگان، و ....
Iran (Islamic Republic of)
علی آقو
۲۰:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام:والو ما که رفتیم فقط عمرمون رو تلف کردیم کاکو،۱۱ ساله که کارت پایان خدمت گرفتیم به درد هیچیمون نخورده هیچ
Iran (Islamic Republic of)
علی ناصری
۲۰:۱۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سربازی رو اجباری میکنید مسأله ای نیس!!!
اما با افزودن آموزش تخصص رایگان به سرباز
یا در اختیار گذاشتن کار هنگام خدمت با حقوق خوب
اینجوری دیگه منی که سرباز مملکت هستم نمی‌گم سربازی اش خوری
Iran (Islamic Republic of)
حجت ااه
۲۰:۱۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خوب بدن من‌میرم ولی الان ۱۰ساله نرفتم چون متاهلم ودرامدم پایینه اگه پول خوب بدن من میرم خدمت همونحاهم میمونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اونایی که میگن دو سال از عمر زندگیشون الکی پای سربازی رفته میشه دقیقا بگن که قبل از سربازی چه فرد مهمی در جامعه و خانوادشون بودن که حالا با یه سربازی رفتن ، فرصت طلایی ازش گرفته شده ؟؟
همچنین اون دسته از افراد که در دوران ۸ سال جنگ با عراق پدرانشون از ترس و بیخالی نشستن تو خونه و لم دادن رو تخت و مبل باید با اون دسته از افرادی که رفتن در جنگ فرقی داشته باشن .
بعدش شماها ادمای مفیدی نبودید و نیستید که الکی نگران دو سال هدر رفتن زندگیتون باشید ، اگه همون سربازی هم نرید یا الکی گوسه خونه افتادید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بابا مهم
من با فوق ليسانس برق مخابرات بايد تي بکشم
هيچ کاري که نمي کردم حداقل يه مقاله که مي شد بنويسم
دانشگاهم هم شيراز بوده که نگي ازاد هست
امريه داشتم ولي به خاطر خدمت قبلي ام ستاد کل موافق امريه ام بود ولي نظام وظيفه مخالفت کرد
Iran (Islamic Republic of)
یه سرباز
۲۳:۲۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
احتمال زیاد خودت سربازی نرفتی که این حرف رو میزنی بعدش ام دو سال زندگی خود طرف به هیچکس ربطی نداره که الاف بوده یا کار داشته که شما بخوای براش نسخه بپیچی بره سربازی... قانون وظیفه عمومی که زور و اجبار و پارتی بازی و اینا باشه به درد امثال خود شما میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مگه شماتوخونه مردمی ومیبینی یه گوشه افتادن بیابروببین چقدردارن سختی میکشن بعضیابااین سربازی رفتن شوهراشون دستشون باید جلو این اون درازباشه به خاطر اینکه شوهرش نمیتونه دوسال بره سرکار.آخه کجابه به سربازکارمیدن تواین وضع اقتصادی خراب.درضمن همین سربازاقدراونای که ۸سال رفتن جنگیدن راهم میدونند.قضاوت بیجانکنید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۱:۴۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
دوست خوش زبان با ادب!!!!
خدمت کردن مثل نماز و روزه است و نباید اجبار باشه لا اکراه فی دین.
آن کسی هم که گوشه خانه مینشیند بهتر از آن است که بیاد گوشه پادگان بنشیند و انرژی بد به سایر افراد منتقل کند و آنجا تاثیر بد بگذارد.
کسانی که شهید شدند گوشه خانه مینشستند ؟ :)
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۵۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بر فرض محال اگر فرزند مسئولی هم رفته باشه خدمت سربازی،فرمانده و بقیه جرات نمیکنن بگن بهش بالا چشمت ابروعه...حتی غیبت هم کنه میگن راحت باش تو اصلا نیا.به چشم دیدم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
واقعا بچه هاي مسعولين خدمت. مقدس سربازي ميرن؟؟؟؟؟ چرا عمر جوانها رو بيخود تلف ميكنيد ، چند سال گذشته كه سربازي رو نفروختيد ؟!!!خوب بفروشيد و پولش نوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
قانون فروش سربازی خیلی بده چون اولا فقط به نفع پولداراس دوما بعضی پسرا خانواده شون رو برای پول تحت فشار میذارن و اذیت می کنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
بده چون تبعیض امیزه
باید از افرادی که میتوانند گرفته بشه و مستقیما به کسانی که میخواهند بروند به عنوان حقوق پرداخته بشه، یعنی به عنوان یک شغل به سربازی نگاه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
من امريه گرفته بودم تو تخصص خودم ولي به دليل خدمت قبلي نظام وظيفه ثبتش نکرد و من رو داخل نظام وظيفه راه ندادن با اينکه ستاد کل تاييد کرده بود امريه ام .
اينقدر بي نظم هست
الان هم با مدرک فوق ليسانس ميرم اتاق رو جارو مي کنم و تي مي کشم و ظرف مي شورم
تازه رييسمون هم که ماسک نمي زد امروز تست کروناش مثبت شده خودم هم يه علائمي دارم
نمي دونم به کجا بايد براي امريه ام پيگيري کنم؟
Canada
علی
۲۳:۰۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
من بدون امریه و بدون پارتی با لیسانس پشت میز میشستم. چطور شما با فوق لیسانس جارو میکنی و طی میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
شما فرماندهی مشهد خدمت می کنید
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
این قانون هم برای ثروتمندان و بچه های مسئولینه، اونا پول میدن و نمیرن وآدم بی پول باید بره، مملکت ما این همه ادعاش میشه و صدها هزار نیروی نظامی استخدام کرده، اما هنوز بار امنیت کشور رو سربازها بر دوش میکشند. من نخبه هم با ضریب هوشی 148 و مدرک دانشگاه شریف بعد عمری تحصیل باید برم سربازی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پسرها از ترس سربازی تا دکترا یه رشته الکی درس میخونن چه دردی رو دوا میکنه ای مجلس انقلابی به داد جونا برس به خدا 2سال از عمرشون هدر میره هیچی هم یاد نمیگیرن ازدواجشونم عقب میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دو سال تو اوج بدبختی مارو بردید سربازی .. پنجاه سال از زندگی عقب افتادم
Iran (Islamic Republic of)
محراب
۱۲:۵۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
دسخوش حرف حق زدی
Iran (Islamic Republic of)
عبد
۱۹:۰۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ما که رفتیم خدمت واسه بقیه یه کاری بکنید بعضیا واقعا مشکلات دارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اگه واقعا سربازی مث همه جای دنیا از اجباری در بیاد کل جوونا تا کهکشان دعاگوتون میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خدمت سربازی ضمن بی عدالتی موجب می گردد خانمهای همسال راحتر استخدام شوند تاذهنشون مشغول مفاد درسی است فضاهای اشتغال را اشغال می کنند مردها بعداز دوسال فراغت ازتحصیل وارد رقابت‌ها می شوند لذا کمتر قبول می شوند واین حق مردان نیست وجفا است
دوره رضا شاه زنان اشتغال نداشتند این فرصت همیشه برای مردان محفوط می ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
توروخدا کسانی که یک پسر دارن رونبرید سربازی تورو امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اینجوری در حقه کسانی که الان دارن سربازی میکنن ظلم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بد ترین دوران زندگی ام سربازی ام بود
اتاقی پر از نیروی کادر که فقط من و یکی از اون بنده خدا ها کار میکردیم
بقیه فقط حقوق میگرفتن و زور به من میگفتن
چطور سیستمی که میدونه اگه به سن قانونی رسیدی و خدمت نری غیبت میخوری
نمیدونه .که بعد از اتمام سربازی آیا پول داری یا نه
به نان شب محتاجی یا نه
Iran (Islamic Republic of)
قدرت طهماسبی
۱۸:۲۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سرباز بدبخت ،فقرا باید برن خدمت ولی ثروتمندها نه
Iran (Islamic Republic of)
مادر ایرانی
۱۸:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
من تک فرزند پسر دارم وبازنشسته هستم سالها با سختی پسرم را بززگ کردم خواهشا تک فرزند پسر را معاف از سرباز ی کنیید بدون قیدو شرط ...من پرستارم با شغل سخت وزیان اور تحمل سختی سربازی پسرم را ندارم لطفا قانون را در مورد تک فرزند پسر اصلاح کنیید در رابطه با سربازی
Canada
علی
۲۳:۰۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مادر عزیز واقعا سربازی چیز بدی نیست. والا من ۲سال خدمت کردم ۶ماه اضافه خدمت پشت دفترچه و ۳۸ روز اضافه حین خدمت داشتم. خودم بدون اینکه به مادرم بگم رفتم کارامو کردم. خدمت چیز ترسناکی نیست. قرار نیست بره خط مقدم که. بخدا بهترین دوران زندگیم خدمتم بود‌. ۲ساله خدمتم تموم شده ولی کار پیدا نکردم به خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
نوه های آقایان مسسسسئولین سن خدمت رسیدن مثل آقازاده های که اوایل دهه هشتاد بهسن خدمت رسیدن مثلا با پول خریدن الان هم فرزندان آقا زاده ها..........
Iran (Islamic Republic of)
عبدالصمد
۱۸:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
یادش به خیر ما 27 ماه خدمت کردیم
Germany
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
به نظرم باید بر طبق این اصل برنامه ریزی صورت بگیرد
Germany
مسعود
۱۷:۳۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام. من با مدرک کارشناسی ارشد عمران و 31 سال سن دارم و در شرف ازدواجم. در حال خدمتم و میرم بالای برجک و نظافت پادگان انجام میدم. الان 3 ماه و نیم خدمت کردم و یک سال و نیم دیگه باید خدمت کنم با حقوق ماهی 360 هزا تومن. کاش صدای منم یکی بشنونه آیا این کار مقدسه. نمیشد نوع دیگه ای به کشورم خدمت کنم. الان واقعا دارم افسوس عمرم رو میخورم
Canada
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام، منم با ۳۱ سال سن دو سال هست خدمتم تموم شده و دنبال کارم ولی کار نیست برادر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم.
افزایش حقوق مهمترین احتیاج خدمت وظیفه عمومی است.
خدمت وظیفه عمومی درسته که آموزش شرایط دشوار است اما خطرات جانی آن الزام می‌کند افزایش حقوق سربازان را آنجا که سربازان صدا زدند آیا فریاد رسی هست. ما گفتیم بله هست. حقوق سربازان را صد برابر افزایش دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
واقعا خیلی زیاد و اتلاف وقت و هزینه بیت المال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
من که رفتم خدمت صفر مرزی با تمام محرومیت و مشکلاتش و فقط عمرم تلف شد...
الانم کارت پایان خدمتم به هیچ دردم نمیخوره
دانشگاه نمیخوام برم چون الکیه اونجام وقت تلف کردنه
استخدامم دیگه برای نسل ما نمونده مگه اینکه سهمیه یا بند پ داشته باشی
گواهینامه ام که قبلا گرفتم و الان بدون پایان خدمت و معافی ام میشه گواهینامه رانندگی بگیرین
نرین سربازی به جاش برین یه مهارتی یاد بگیرین که بی منت کشی شاغل بشین زود وگرنه مثل من از زندگی و ازدواج و همه چی جا میمونین و حسرت میخورین...
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خدمتشان را افزایش بدهید تمرینات سخت تر
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۷:۰۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
تغذیه سرباز ها در سرباز خانه ها باید مورد توحه دولت باشد زیرا سربازها سرمایه های این کشورند وغذای سالم وبا کیفیتی ارایه دهند تا خانواده ها ازاین مورد نگرانی نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۶:۵۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
منم مثل خیلی ها ۲۱ ماه خدمت کردم مشکلی هم باهاش که نداشتم هیچ تازه خیلی مسائل هم تو خدمت تجربه کردم.
یکی از مشکلات اصلی پادگان ها زمان ما مسئله معاف از رزم بود که طرف با هزار باند بازی و ترفند می‌گرفت و فقط صبح نیومد ظهر میرفت و دریغ از پست و رژه و صبحگاه و... که این خودش باعث تبعیض میشد.
اگه کسی تو خدمت نمیتونه پست بده یا صبحگاه اصلا چرا میاد خدمت .
تازه کارت پایان خدمتشم هیچ فرقی با افراد عادی نداره
این یه معضل بزرگیه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
از این مجلسی ها کدام ها سربازی رفتند, کسی که پول ندارد سربازی برای چی بیاد. مسخراش را دراوردید با این دلار و طلا و گرانی و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سربازی هیچ خوبی ندارد جز بدبختی
بنده بعد از دوسال سربازی فهمیدم دویدن برای شماها بی فایدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام یه فکری هم به حال اونای که متاهل هستن فرزند دارن و ۳۸ساله شون شده و خدمت نرفتن بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام
زمان خدمت سربازی برای دارندگان امریه ادارات دولتی و سرباز معلمی را به ۳۰ ماه افزایش دهید و برای خدمت با لباس نظامی در پادگان های نظام و نیروی انتظامی به ۱۵ ماه کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
حسود هرگز نیاسود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
باید یک ساله بشه مثل مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خب اونایی که دوست ندارن برن اجبارشون نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خدمت سربازی و بیکاریو فقرو بدبختی فقط برای مردم بدون سهمیه و نیازمند جامعه است، معافیت سربازیو استخدامو رفاه و ... برای سهمیه ای ها و فرزندان مسئولین و کارمندای دولته!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دو سال تو اوج بدبختی مارو بردید سربازی .. پنجاه سال از زندگی عقب افتادم
Netherlands
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خدمت مقدس برای مردم عادی! ومعافیت وکسری خدمت، برای آقازاده ها ی راحت طلب!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دو سال تو اوج بدبختی مارو بردید سربازی .. پنجاه سال از زندگی عقب افتادم
Netherlands
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خدمت مقدس برای مردم عادی! ومعافیت وکسری خدمت، برای آقازاده ها ی راحت طلب!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام .
پسر من سال قبل دانشگاه سراسری قبول شد با رتبه بالا
تا دی ماه معافیت تحصیلی داشت.انتخاب دانشگاه انجام داد.
پلیس +10گفت که 21سالت شده باید بری 2سال خدمت انجام بدی بعد دوباره کنکور بدی. واقعا این چه قانونی .
مجلس چرا لایحه چیزی نمیگذارن برای این جوو ن ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خب قبل کنکور فکرشو میکردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
تا حالا پسرت کجا بوده چرا تاحالا قبول نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خدمت سربازی برای همه ،کوتاه مدت ،تخصصی و کاربردی بدون اتلاف ،وقت ،وهزینه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر اسدی
۱۴:۱۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
از زمانیکه امکان خرید سربازی فراهم شد،سربازی از تقدس خارج شد ،بهترین راهکار،تشکیل یک نیروی مسلح حرفه ایست که سربازی داوطلبانه و با حقوق مکفی باشد ،شرایط فعلی به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز کشور نیست و شرایط فعلی در شان جوان ایرانی و در تراز ج.ا.ا. نیست
-
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اگر میخواهید قانون قدیم را حذف کنید مهمترین آن این است که مدت خدمت کارکنان دولتی و یا خصوصی که 30 سال است کم کنید و با توجه به مشکلات جهانی و بدی آب و هوایی و ...... 25 سال باشد که هم کارکنان زودتر بازنشته شود و هم جوانان و نیروی جدید وارد کار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خدمت سربازب یک سال بشه با حقوق بالا همه شرکت می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
والا اگ بشه ی روزم من نمیرم. الان من ۲۲ سالمه فوق دیپلم گرفتم ماهی دومیلیون و هشتصد تومن دارم قست میدم میخان چقدر حقوق بدن ب من؟؟؟؟ بعد دوسال هم ک اومدم از صفر شروع کنم؟؟؟ همین الانشم ک تا اینجا درس خوندم هیچکس ی تشکر خشک و خالیم ازم نکرد درسته کتاب خوندم سطح علمی خودمو بالا بردم اما نگاه خارج از کشور کنین به دانشجوهاش چطوری میرسه به جووناش چطوری پول میده ب کارمنداش اندازه حقوق دوسال من تو ی ماه بشون حقوق میدن . بعد اینجا ک ایرانه و یکی از ثروتمندترین کشورای جهانه هه واقعا ک
Iran (Islamic Republic of)
فریا
۱۳:۵۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
در این دوره کرونا یک سرباز با مدرک ارشد چرا باید در شهر دیگری بجز زادگاهش باشد وخوابگاه ندارند ما نگران خورد خوراک ومکان زندگی فرزندمان هستیم دراین شرایط کرونایی ما چه کنیم یا سربازها را به محل زندگی خودشون بفرستید یا اگر در تهران نگه میدارید خوابگاه وغذا بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
همه سربازها خوابگاه و غذا دارند
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۲۰:۲۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
شما ها از چه چیزی میگین من رتبه یک کشوری هستم ارشد ودکترا خوندم تمام با phd من رو سه سال هست سربازی رو اموزش هم رفتم قیش رو به عنوان اینکه نخبه ام طرحی در سطح کل کشور ایران رو دادن باید تنهایی بدون یک تیم بدون یک کمک بدون یک راهنمای بدون یک دیتا یک کامپیوتر یک لپتاپ بهم دادن میگن انجام بده دادم تمام کردم قبول نکردن سه سال از بهترین عمرم رفت این الان شدم افسرده بی پول بدبخت بی لاقه هییچ نیست حتی الان فراریم دیگه از همه چی همه کس همه خانوادم بدبختم کردن این سازمان ..
۱۲
آخرین اخبار