مدیرکل انتقال خون قم عنوان کرد؛

اهدای پلاسمای ۱۴۰ بیمار بهبودیافته کرونا در قم

نوریان گفت:از ابتدای اجرای طرح اهدای پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونا تاکنون ۱۴۰ بیمار بهبودیافته قمی پلاسمای خون خود را اهدا کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از اداره کل انتقال خون قم،نوریان، مدیرکل انتقال خون قم در مورد پلاسمای اهدایی بیماران بهبودیافته کرونایی در درمان بیماران مبتلا به کرونا گفت: با مثبت ارزیابی شدن پلاسمادرمانی در بهبود بیماران مبتلا به کرونا، جمع آوری پلاسمای خون بیماران کرونایی بهبود یافته از سوی  سازمان انتقال خون در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: از ابتدای اجرای طرح اهدای پلاسمای بیمارای بهبودیافته کرونایی تاکنون ۱۴۰ بیمار بهبودیافته قمی پلاسمای خون خود را اهدا کرده اند.

نوریان ادامه داد: در این طرح پلاسمای خون افراد بهبود یافته از ویروس کرونا  آنالیز  و پس از بیماری زدایی به بیماران بدحال دچار بیماری کرونا تزریق می‌شود.

مدیرکل انتقال خون قم گفت: این اقدام با رضایت کامل افراد انجام می‌شود و این روش ارزشمند و گام موثری در نجات بیماران مبتلا به کرونا است.

او افزود: از آنجایی که پلاسمای بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا دارای پادتن‌هایی است که در درمان بیماران کرونایی بدحال می‌تواند مؤثر باشد، از بیماران کرونایی بهبود یافته دعوت می‌کنیم که قسمتی از پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون قم در ادامه  با تأکید بر این‌که خون و فرآورده‌های آن جایگزین مصنوعی ندارد،بیان کرد: توصیه و درخواست ما به اهداکنندگان و مردمی که از سلامت برخوردار هستند و علایم بیماری ندارند، این است که جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

نوریان تاکید کرد: این مرکز به‌صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود ضمن این‌که پیش از ورود اهداکنندگان، وسایل مراقبتی فردی شامل دستکش و ماسک نیز در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

انتای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار