میشل عون: واشنگتن باید برای تحریم باسیل، اسناد محکمه پسند ارائه دهد

رئیس جمهور لبنان در واکنش به تحریم دامادش گفت آمریکا باید اسناد و مدارک محکمه پسندی را برای این اقدامش علیه باسیل ارائه دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز اعلام کرد لبنان از آمریکا خواسته اسناد و مدارکی که این کشور را ملزم به تحریم جبران باسیل، داماد او کرده است، ارائه دهد.

آمریکا روز گذشته باسیل رهبر بزرگترین بلوک سیاسی لبنان را به اتهام فساد مالی و ارتباط با حزب‌الله در لیست سیاه قرار داد.

رئیس جمهور لبنان هم در واکنش به این اقدام آمریکا از وزیر خارجه موقت لبنان خواست تا شواهد و اسناد لازم را به منظور پیگیری قانونی این موضوع به دادگستری ارائه دهد.

عون پیش از این هم دستورالعمل‌های مشابهی را در واکنش به تحریم وزرای سابق دولت از سوی واشنگتن به دلیل اتهامات همکاری با حزب‌الله صادر کرده بود.

جبران باسیل سیاستمدار مسیحی قدرتمندی است که به عنوان وزیر مخابرات، انرژی، آب و امور خارجه در دولت لبنان خدمت کرده است. او نیز روز گذشته در واکنش به خبر تحریمش در پیامی توئیتری نوشت: نه تحریم‌ها مرا ترسانده و نه وعده‌ها وسوسه‌ام کرده است، من خودم را نجات نمی‌دهم که لبنان نابود شود».

حزب الله این تحریم‌ها را به عنوان مداخله آشکار با هدف تحمیل دستورات آمریکا بر لبنان محکوم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا باسیل را به دست داشتن در فساد مالی در لبنان متهم کرد. یک مقام ارشد آمریکایی گفت حمایت باسیل از حزب الله انگیزه اصلی برای تحریم اوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار