میشل عون: آمریکا برای تحریم جبران باسیل باید ادله و سند ارائه کند

رئیس‌جمهور لبنان در واکنش به تحریم وزیر خارجه سابق این کشور تاکید کرد آمریکا باید برای این اقدام ادله و سند ارائه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز (شنبه) به خبر تحریم «جبران باسیل» وزیر خارجه سابق لبنان و رئیس جریان آزاد ملی از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

او گفت: آمریکا برای این تصمیم باید ادله و سند ارائه کند و تحویل این استاد به دادگاه لبنان برای اتخاذ تدابیر قانونی لازم ضروری است.

میشل عون تاکید کرد: به زودی از آمریکا می‌خواهیم اسنادی که به موجب آن جبران باسیل را تحریم کرده است، به لبنان ارائه کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال دیروز (جمعه) در خبری از تصمیم دولت ترامپ برای تحریم جبران باسیل، سیاستمدار مسیحی قدرتمندو وزیر خارجه سابق لبنان، به منظور تلاش برای تضعیف قدرت حزب الله خبر داد.

در پی این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه «جبران باسیل» وزیر خارجه سابق لبنان و داماد «میشل عون»، اعمال کرد.

باسیل نیز در واکنش به خبر تحریمش از سوی آمریکا گفت: نه تحریم‌ها مرا ترسانده و نه وعده‌ها مرا وسوسه کرده است، من خودم را نجات نمی‌دهم که لبنان نابود شود.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا را محکوم و تاکید کرد که این یک تصمیم سیاسی صرف و دخالت آشکار در امور داخلی لبنان است. آمریکا حامی تروریسم و افراط‌گرایی در جهان است و از مفسدین و فساد حمایت می‌کند. آمریکا از قوانین داخلی خود و قوانین مبارزه با فساد و تروریسم برای گسترش سلطه و نفوذ جهانی خود استفاده می‌کند.

پیشتر و اوایل سال جاری میلادی، آمریکا تحریم‌های خود علیه مقامات لبنان را به منظور در بر گرفتن اعضای خارج از حزب الله گسترش داد. بر این اساس، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق و دستیار سیاسی ارشد نبیه بری، رئیس پارلمان در کنار «یوسف فنیانوس» وزیر سابق حمل و نقل و کار این کشور تحریم شدند.

لبنان از ماه اوت و پس از انکه «حسن دیاب» در پی انفجار مرگبار ۴ اوت در بیروت از سمت خود استعفا داد، بدون نخست‌وزیر به سر می‌برد و سعد حریری در تاریخ ۲۲ اکتبر به منظور تلاش برای تشکیل دولت نامزد نخست وزیری شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار