درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

درخواست تأسیس ۱۰۰ تعاونی برای جوانان ارسال شده است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از درخواست تأسیس ۱۰۰ تعاونی برای جوانان خبرداد.

محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان جزو وظایف معاونت جوانان نیست و نهاد‌های دیگر باید برای این امر پای کار بیایند.

او با بیان اینکه  چندی پیش مقرر شد با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعاونی‌های جوانان راه اندازی شوند، گفت: مجوز راه اندازی تعاونی‌های جوانان بعد از انعقاد تفاهم نامه به تمامی استان‌ها ابلاغ شد.

تندگویان افزود: با استفاده از ظرفیت تسهیلات بانک توسعه و تعاون توانستیم مدل‌های طرح تعاونی را برنامه ریزی کنیم تا جوانان پای کار آیند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: مجموعه‌ای از شغل‌های ایجاد شده برای جوانان موجب جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به خارج از کشور می‌شود.

او با بیان اینکه ۵ ماه است که دستورالعمل‌های ابلاغی تاسیس تعاونی جوانان به استان‌های سراسر کشور ارسال شده است، گفت: تاکنون  ۱۰۰ درخواست از طرف جوانان برای تاسیس تعاونی ارسال شده است که در حال حاضر در مرحله بررسی و تایید هستند.

تندگویان افزود: از آن جایی که این عمل روند جدیدی در معاونت جوانان است بودجه بسیار کمی دارد، اما باید برای سال آینده از طرف سازمان برنامه و بودجه رقم بیشتری به آن تخصیص داده شود.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار