کرونا ۶ هزار شاغل صنف غذاخوری در سنندج را بیکار کرد

رئیس اتحادیه رستوران داران، تالار‌های پذیرایی و اماکن عرضه غذای سنندج گفت:تاکنون ۶ هزار نفر از افراد شاغل در واحد‌های صنفی زیر مجموعه این اتحادیه بیکار شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، منصور خوش‌ابرو رئیس اتحادیه رستوران داران، تالار‌های پذیرایی و اماکن عرضه غذای سنندج گفت: از آغاز شیوع کرونا صنف‌های رستوران، ساندویچی، فست‌فود، جگری، کبابی، طباخی، قهوه‌خانه، چایخانه و سفره‌خانه چهار ماه تعطیل بوده و خسارت زیادی متحمل شدند.

او با بیان اینکه کمک مالی به واحد‌های صنفی زیرمجموعه این اتحادیه نشده است، اضافه کرد: اکنون این اصناف با ۵۰ درصد ظرفیت مشغول به کار است و افراد زیادی بخاطر این محدودیت شغل خود را از دست دادند.

رئیس اتحادیه رستوران داران، تالار‌های پذیرایی و اماکن عرضه غذای سنندج افزود: تاکنون حدود پنج درصد این اصناف موفق به دریافت تسهیلات و بیمه بیکاری شده‌اند که انتظار داریم دستگاه‌های مرتبط همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

خوش‌ابرو یادآور شد: در حال حاضر یک هزار واحد صنفی زیرمجوعه این اتحادیه فعالیت دارند و از ۴۵ روز قبل از اعمال محدودیت‌های اخیر به صورت بیرون‌بر فعالیت داشتند.

او با بیان اینکه این واحد‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت بیرون‌بر می‌توانند فعالیت داشته باشند، گفت: قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌ها تعطیل هستند، اما این اصناف اگر هم فعال باشند فقط به صورت بیرون‌بر فعالیت دارند و عرضه چای هم ممنوع است.

رئیس اتحادیه رستوران داران، تالار‌های پذیرایی و اماکن عرضه غذای سنندج تاکید کرد: در صورت بی‌توجهی واحد‌های صنفی زیرمجموعه به پروتکل‌های بهداشتی، با آنان برخورد و اقدام به پلمب واحد صنفی خواهیم کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.