پیروزی اراده بر زورگویی/ ماهر الاخرس به اعتصاب غذای خود پایان داد

«ماهر الاخرس»، زندانی فلسطینی اعتصاب غذای خود را که به مدت ۱۰۳ روز ادامه داشت، پس از توافق برای آزادی وی، به شرطی که این آخرین موضوع باشد، تعلیق کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «ماهر الاخرس»، زندانی فلسطینی اعلام کرد به دنبال توافق مبتنی بر آزادی وی در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰ به شرط آنکه این موضوع برای آخرین باشد، اعتصاب غذایی خود را که به مدت ۱۰۳ روز ادامه داشت، تعلیق می‌کند و مدت باقی مانده تا زمان آزادی را در بیمارستان برای درمان سپری خواهد کرد.

باشگاه اسرای فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از ۱۰۳ روز اعتصاب غذای قهرمانانه توسط «ماهر الاخرس» که مسئله جنبش زندانیان و بازداشت‌های اداری را دوباره به صحن علنی بازگرداند و جنبش توده‌ای مردمی در همه نقاط فلسطین با این اعتصاب همراه شد و نیز با توجه به وخامت وضعیت جسمانی الاخرس و پس از به بن بست رسیدن دستگاه به اصطلاح قضایی رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به این بازداشت ظالمانه، اراده این زندانی بر ظلم زندانبان پیروز شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به تمرکز مردم فلسطین، جنبش اسیر و رهبران فلسطینی و با تلاش‌های تشکیلات خودگردان فلسطین و کمیته عالی پیگیری توده‌های عرب و نیز اعضای فهرست عربی در کنست اسرائیل، این تصمیم مقتضی تعهد قطعی مقامات اسرائیلی دارد با آزادی ماهر الاخرس در تاریخ بیست و ششم نوامبر و تعهد قطعی به عدم بازداشت مجدد وی است.

الاخرس بر اساس این تعهد تصمیم به پایان اعتصاب غذایی خود از امروز جمعه مصادف با ششم نوامبر گرفت و بدین ترتیب وی پیروزی بزرگی را محقق کرده است.

به دنبال این بیانیه، الاخرس پیام تبریکی را به برادران خود در جنبش اسیر ارسال و از همه تلاش‌ها و حمایت‌های مردم فلسطین تقدیر کرد.

الاخرس (۴۹) ساله از شهر «سیله الظهر» در جنین اعتصاب غذا را از ماه جولای ۲۰۲۰ در واکنش به بازداشت ظالمانه خود آغاز کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار