فریب سایت های همسریابی را نخورید

رئیس پلیس فتای قم نسبت به خسارت های مالی و ترویج فساد از سوی برخی سایت‌های همسریابی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم اظهار کرد: بسیاری از افراد سعی در پیدا کردن همسر مورد علاقه خود از طریق فضای مجازی دارند، اما غافل از این که در پس این انتخاب، خسارات مالی زیادی نهفته است.


او عنوان کرد: گرچه ظاهر این سایت‌ها همسریابی است، اما در اصل سایت‌هایی هستند که با ترفند دریافت حق عضویت، از طریق جعل صفحات بانکی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی  می‌کنند؛ اکثر قربانیان در شکایت‌های خود اعلام کرده‌اند که در زمان پرداخت وجه برای ورود به این سایت‌ها از آن‌ها کلاهبرداری شده است.


رئیس پلیس فتای قم افزود: هدف دیگر سایت‌های همسریابی در جامعه ترویج فساد است چرا که بیشتر موضوعات مطرح شده در این سایت‌ها در نهایت به کلاهبرداری به مسائل جنسی ختم می‌شود.


او ادامه داد: افرادی که اقدام به فعالیت‌های مستهجن و مبتذل کنند و یا این که افراد جامعه را تشویق به فساد و فحشا کنند، برابر قانون مجرم هستند و مجازات این مسئله نیز در قانون مشخص شده است.


سرهنگ موالی با توجه به این که هدف اصلی برخی از این سایت‌ها سرقت اطلاعات بانکی افراد است، از شهروندان خواست: فریب هیچ سایت، گروه، کانال و صفحه‌ای که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ همسریابی، دوستیابی، صیغه‌یابی می‌کنند را نخورند.


رئیس پلیس فتای قم به کاربران فضای مجازی گفت: سایت پلیس فتـا به نشانیhttp://www.cyberpolice.ir دریچه ارتباطی پلیس با شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، گزارش خود را در بخش مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری سایت، درج و پیگـیری کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.