اوضاع شیوع کرونا در فرانسه وخیم است؛

فریاد وزیر بهداشت فرانسه بر سر نمایندگان پارلمان

وزیر بهداشت فرانسه در جلسه پارلمانی که طرح تمدید وضع فوق العاده بهداشتی در این کشور را بررسی می‌کرد بر سر نمایندگان مخالف این طرح فریاد کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون فرانس ۲۴، پس از آنکه برخی نمایندگان مجلس فرانسه در وهله نخست با تمدید وضع فوق العاده بهداشتی در این کشور مخالفت کردند و کاهش محدودیت‌ها را خواستار شدند، اولیویه وِران وزیر بهداشت این کشور عصبانی شد و برای نشان دادن وخامت اوضاع بر سر نمایندگان فریاد کشید.

اولیویه وران با عصبانیت گفت: "در اتاق شماره یک بیمارستانی که امروز بازدید داشتم، مرد جوان ۲۸ ساله، تکرار می‌کنم، جوان ۲۸ ساله‌ای در حالت کما بود. او با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشید. خانم‌ها و آقایان نماینده، این است حقیقت ماجرا.  کسانی که برای ارزش‌های انسانی اهمیت قائل نیستند، باید از اینجا بروند. (خطاب به نمایندگان مخالف) بروید بیرون! واقعیت وضع کنونی بیمارستان‌های فرانسه این است. شما در حال بحث و جدال درباره موضوعی هستید و این در حالی است که در خصوص همین موضوع ما تلاش می‌کنیم جان انسان‌ها را نجات دهیم. "

در پی افزایش شمار جان باختگان و نیز موارد مبتلا به ویروس کووید-۱۹ در فرانسه، دولت وضع فوق العاده بهداشتی را تا ۱۶ فوریه ۲۰۲۱ تمدید کرد.

در بیست و چهار ساعت گذشته ۳۹۴ بیمار کرونایی دیگر در فرانسه جان باختند. روز چهارشنبه ۴۰ هزار و ۵۵۸ نفر دیگر به شمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در فرانسه افزوده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار