ویتامینی که مصرف آن طی دوران نوزادی مانع چاقی در بزرگسالی می‌شود

در تحقیقات دانشمندان آمریکایی مشخص شد که کمبود ویتامین D در دوران نوزادی باعث چاقی در بزرگسالی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در تحقیقات جدید مشخص شد نوزدانی که در یک سالگی خود از ویتامین D کافی برخوردار شوند، دچار اضافه وزن نمی‌شوند. محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که کمبود ویتامین D ممکن است سندروم‌های متابولیکی مانند فشار خون بالا، چربی اضافه دور کمر و افزایش کلسترول بد بدن را به وجود بیاورد.

این محققان ادامه دادند که کمبود ویتامین D مشکلات دیگری از جمله بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت نوع دو را در آینده به وجود آورد.

دانشمندان آمریکایی نتوانستند با آماری دقیق مشخص کنند که آیا کمبود ویتامین D تمام این مشکلات را ایجاد می‌کند یا خیر، اما مطمئن هستند که کمبود ویتامین D باعث اضافه وزن در آینده این نوزادان می‌شود.

در گزارش‌های اخیر نیز مشخص شد که ویتامین D یکی از مهمترین عوامل برای مقابله با کروناست و اهمیت این ویتامین را دو چندان می‌کند.

کودکان دارای اضافه وزن احتمال دارد در آینده به افراد بالغ چاق تبدیل شوند.

ادواردو ویلاردو، پرفسور دانشگاه میشیگان گفت: ما هرگز از یک مشاهده و نگاهی سطحی نمی‌توانیم تمام مشکلات را اثبات کنیم، اما حداقل می‌شود پیش بینی کرد، این واقعیت که اندازه ویتامین D در اوایل زندگی تعیین کننده خطر قلبی، عروقی و افزایش اضافه وزن در آینده است، منطقی است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.