در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اشتغال امداد بر مبنای نظام هدایت شغلی و راهبری شغلی است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: دو نظام ایجاد اشتغال در امداد وجود دارد که یکی نظام هدایت شغلی و دیگری نظام راهبری شغلی است.

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اشتغال امداد را مبتنی بر الگوی اقتصاد مقاومتی طراحی کردیم.

او با بیان اینکه طراحی جدید ما سه شاخصه اصلی دارد، گفت: مردمی کردن اشتغال (نظام راهبری شغلی)، دانش بنیان کردن و تمرکز بر مزیت‌های بومی سه شاخصه اصلی طراحی اشتغال امداد هستند.

عبدالملکی افزود: برنامه راهبردی-عملیاتی اشتغال امداد در این چارچوب تنظیم شد و چندی پیش نسخه سوم آن توسط معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ما ۹۶ گروه مخاطب داریم، گفت: به طور کلی یک و نیم میلیون نفر برای اشتغالزایی مخاطب ما هستند که از لحاظ زن و مرد، سرپرست و غیر سرپرست، شهری و روستایی، ماهر و بدون مهارت، سطح تحصیلات و... به ۹۶ گروه تقسیم می‌شوند.

او گفت: ما برای هر یک از این گروه‌ها برنامه ریزی مستقلی داریم که این افراد از طریق حوزه مددکاری وارد برنامه اشتغال کمیته امداد می‌شوند.

عبدالملکی افزود: راهبر اول اشتغال امداد بهبود فضای کسب و کار کشور است، یعنی فضای آشفته کسب و کار بهتر شود تا افراد بتوانند به راهی کار کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: توسعه زنجیره‌های ارزش منتخب روی ۶ زنجیره ارزش تمرکز کرده است و اکنون در حال تکمیل تمام حلقه‌های این زنجیره ارزش هستیم.

او گفت: توسعه همکاری فعالان فضای کسب و کار آخرین حلقه راهبر اشتغال امداد است.

عبدالملکی ادامه داد: دو نظام ایجاد اشتغال در امداد وجود دارد که یکی نظام هدایت شغلی و دیگری نظام راهبری شغلی است.

او با بیان اینکه نظام هدایت شغلی یک نظام کارشناس محور است و سال‌ها کمیته امداد در این زمینه تجربه داشته و بسیار موفق بوده است، بیان کرد: هزار و ۶۰۰ نفر کارشناس اشتغال امداد در این زمینه با ما همکاری می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نظام راهبری شغلی را اضافه کردیم که یک الگوی کارآفرین محور است.

او با بیان اینکه تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر از کارآفرینان حرفه‌ای کشور به ما کمک کردند، گفت: امیدوار هستیم این تعداد به زودی به ۵ هزار نفر برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار